کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر هلیفکس

یکی از زیباترین شهرهای دریایی در کانادا، هلیفکس، پایتخت نوا اسکوشیا و بزرگ‌ترین شهر استان‌های آتلانتیک کانادا است. خاستگاه و تاریخ غنی دریایی این شهر از یک مکان استراتژیک و یکی از بزرگ‌ترین بندرهای طبیعی جهان ناشی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،  یکی از زیباترین شهرهای دریایی در کانادا، هلیفکس، پایتخت نوا اسکوشیا و بزرگ‌ترین شهر استان‌های آتلانتیک کانادا است. خاستگاه و تاریخ غنی دریایی این شهر از یک مکان استراتژیک و یکی از بزرگ‌ترین بندرهای طبیعی جهان ناشی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر تورنتو

در قرن نوزدهم و اوایل قرن ۲۰، هلیفکس محل ورود مهاجران اروپایی به کانادا بود. امروزه هلیفکس یک بندر دریایی شلوغ آتلانتیک و قطب اقتصادی و فرهنگی شرق کانادا است. بااین‌حال، هلیفکس یک شهر کوچک با استانداردهای آمریکای شمالی است. در بازدید از اسکله تاریخی ۲۱، جایی که بیش از یک میلیون مهاجر ابتدا به خاک کانادا قدم گذاشتند و در قلعه ۲۰۰ ساله Fisherman’s Cove، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد تاریخ هالیفاکس بدانید.

هلیفکس که دومین بندر بزرگ طبیعی جهان است، ازنظر تاریخی بسیار غنی است و معماری آن به دوران استعمار برمی گردد. بیشتر امکانات در این شهر با یک پیاده‌روی کوتاه از هم فاصله دارند (اگر در مرکز شهر باشید)، مانند تپه سیتادل، موزه اقیانوس اطلس کانادا، باغ‌های عمومی (قدیمی‌ترین پارک کانادا).

این شهر مجموعه‌ای از موزه‌های مشهور را در خود جای‌داده است، ازجمله موزه مهاجرت کانادا. اگر به دنبال مکانی برای استراحت هستید، به باغ‌های دیدنی و جذاب هلیفکس بروید. با فاصله کمی از باغ‌ها، قلعه هلیفکس قرن نوزدهم، یکی دیگر از مکان‌های جالب ملی تاریخی این شهر، در آنجا واقع‌شده است.

تورهای ماجراجویی زیادی در این شهر وجود دارد. تور تماشای نهنگ یا سفر به Peggy’s Cove یا یک سفر یک‌روزه به ولفویل دوست‌داشتنی بروید و از کارخانه‌های شراب سازی و بازار کشاورزان آن بازدید کنید. همچنین بازدید از جاذبه گردشگری شماره یک آتلانتیک کانادا، بازار Halifax Harbour Hopper و Halifax Farmers Market، قدیمی‌ترین بازار کشاورزان در آمریکای شمالی را از دست ندهید.

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر هلیفکس

۱. منطقه تاریخی ملی قلعه نظامی هالیفاکس (Citadel Hill)

محوطه تاریخی ملی دژ هالیفاکس در سال ۱۸۵۶ ساخته شده است که در بالای مرکز شهر قرار گرفته است. این دژ یا قلعه نظامی شاهد هیچ گونه نبردی تا کنون نبوده است با این حال نمونه ای عالی از دژ بریتانیایی مربوط به قرن نوزدهم است. در فصل تابستان، مترجمان یونیفرم های بریتانیایی قرمز رنگ خود را می پوشند و با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنند تا نشان دهند سبک زندگی در اینجا برای هفتاد و هشتمین ساکنین کوه و سومین توپخانه سلطنتی Brigade و خانوده هایشان به چه صورت بوده است. کودکان و نوجوانان عاشق ماجراجویی های داخل این دژ نظامی هستند تا جایی که آن ها می توانند با استفاده از درام ها، راه پیمایی های نظامی و آموزش جاسوسی دشمن بپردازند. هنگامی که هوا تاریک شد، تور های مربوط به برخی از افسانه های ارواح این قلعه نظامی برگزار می شود. 
جاده ای که از دامنه تپه به سمت این دژ کشیده شده است دارای نقاط عالی برای تماشای مناظر شهر، بندر، شهر دارتموث، جزیره کوچک جورج آیلند و پل مک دونالد (Angus L. Macdonald) است. ساعت قدیمی شهر، نماد شهر هالیفکس است که در دامنه تپه قرار گرفته است، پرنس ادوارد از همان ابتدا در سال ۱۸۰۳ این ساعت را در این محل گماشت. این ساعت دارای چهار فریم و موسیقی زنگی است که یادبودی ماندگار برای وقت شناسی از نوع سخت گیری های انضباطی است.

۲. محوطه بندر هالیفاکس (Halifax Harbourfront)

بخش عمده ای از محوطه رو به آب بندر در مرکز شهر دارای مسیر چوبی وسیعی در امتداد مسیر آبی است که محل تردد کشتی های قدیمی، قایق های کوچک بادبانی، یدک کش ها و کشتی های مسافربری فری است. ویژگی های تاریخی این منطقه شامل محوطه ای جذاب برای پیاده روی به همراه انبارهای سنگی مربوط به قرن نوزدهم و ساختمان های اسلکه قدیمی است که این محوطه را به دلیل وجود این جاذبه ها « قطب گردشگری جذاب هالیفکس» می نامند. امروزه این بنا ها و ساختمان های تاریخی به استودیو های هنرمندان، فروشگاه های درخشان و رستوران ها با تراس های مشرف به بندر تبدیل شده اند. جاده ها بر روی رفت و آمد عادی خودرو ها بسته شده اند. فضای مربعی بین دو انبار قدیمی با سقف پوشانده شده و آن را تبدیل به مرکز خریدی جذاب کرده است. در طول روز، برخی قایق ها به اجرای تور می پردازند و برخی دیگر به عنوان مغازه های سیار و رستوران هایی که غذای دریایی تازه سرو می کنند در بندر مشغول فعالیت هستند. در طول شب های فصل تابستان، بندر به مکانی رمانتیک برای قدم زدن تبدیل می شود و کافه ها در فضای آزاد این محوطه با موسیقی زنده دریا قرار گرفته اند.

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر هلیفکس

۳. منطقه تاریخی ملی مهاجرین پییِر ۲۱ (Pier ۲۱)

در سال های ۱۹۲۸ تا ۱۹۷۱، زمانی از پییر ۲۱ به عنوان پناهگاه مهاجرین استفاده می شد و در این سایت، بیش از یک میلیون مهاجر اجازه ورود به کانادا را دریافت کردند. در این مرکز تفسیری، نمایشگاه هایی وجود دارد که تجربیات مهاجرت و ترک سرزمین مادریشان و ورود به کشوری جدید را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه های تعاملی به بیان داستان های شخصی مهاجرینی (از سراسر دنیا و در تمامی سنین) که خانه هایشان را ترک کردند و به کانادا یعنی کشوری که می خواهند زندگی جدیدشان را در آن بسازند وارد شدند می پردازند. کودکان می توانند لباس های مربوط به آن دوره را بپوشند و وارد کابین کشتی شبیه سازی شده ای شوند و خودشان را در حال عبور از اقیانوس اطلس تصور نمایند و سپس بر یک ماشین ریلی که مهاجرین را به خانه جدیدشان در سمت غرب حمل می کرد، سوار شوند. می توانید از پنجره های آن به بیرون نگاهی بیاندازید و از تماشای مناظر خوب فانوس دریایی واقع در جزیره جورج آیلند لذت ببرید. 
تنها با یک پیاده روی کوتاه به بازار کشاورزان شهر ساحلی هالیفکس که با غذاهای محلی و محصولات تازه پر شده است می رسید. این بازار همه روزه باز است و منطقه پیک نیکی در بالای پشت بام آن وجود دارد.

۴. خلیج پگی (Peggy's Cove)

خلیج کوچک پگی، خلیج کوچک زیبای انحصاری ای است که در سواحل ناهموار اقیانوس اطلس و ۴۳ کیلومتری جنوب غربی هالیفکس قرار گرفته است. این منطقه به طور کلی یکی از دیدنی ترین نقاط در این ناحیه به شمار می رود و در فصل تابستان این جامعه کوچک با سیلی از گردشگران مواجه می شود. وجود خانه های رنگی، سرازیری های گرانیتی و فانوس دریایی قدیمی این مکان را به محلی خاص و زیبا تبدیل کرده است. خلیج پگی در ماه سپتامبر سال ۱۹۹۸ شاهد سقوط هواپیمای سوئیس ایر در دریا و کشته شدن ۲۲۹ نفر از سرنشینان این هواپیما بود. بنای یادبودی از این رویداد در این مکان قرار گرفته است. 

کانادا را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر هلیفکس

۵. موزه دریایی اتلانتیک و HMCS Sackville

موزه دریایی اتلانتیک، چشم اندازی زیبا از سراسر بندر هالیفکس دارد و مجموعه ای از صنایع کوچک، محوطه های سرپوشیده دریایی، کشتی های مدل، عکس ها و تاریخ دریایی پیچیده در داخل فضای سرپوشیده این موزه به نمایش گذاشته شده است. یکی از محبوب ترین نمایشگاه های آن مربوط به فاجعه تایتانیک بود زیرا در آن زمان بازماندگان کشتی تایتانیک را به بندر هالیفکس آوردند. نمایشگاه هایی مربوط به زندگی دریایی، کشتی های تاریخی، صنعت کوچک قایق سازی، گروه کشتی های جنگ جهانی و دوره قایق های بادبانی تا دوره بخار در این مکان برگزار می شود. علاوه بر این موارد، بخشی از موزه به رویداد های مهم تاریخی مانند انفجار بسیار بزرگ هالیفکس که در سال ۱۹۱۷ رخ داد، اختصاص داده شده است. علاوه بر این، برنامه ها و کارگاه های هنری و اجرایی و آموزشی در داخل این موزه نیز برگزار می شود.

کشتی تحقیقاتی سی اس اس آکادیا که برای خدمات هیدرو گرافیک کانادا در سال ۱۹۱۳ ساخته شده بود در داخل این موزه دریایی قرار گرفته است. این کشتی در بخش بیرونی موزه یعنی HMCS Sackville پهلو گرفته است. این کشتی برای هر کسی که علاقه مند به کشتی ها یا تاریخ دریانوردی است جذاب است. HMCS Sackville آخرین بازمانده کشتی جنگی کوروت فلاور کلاس در جهان است. پیکربندی کشتی در زمان جنگی خود به عنوان یادبود نیروی دریایی کانادا بازسازی شده است. ساکویل، هم به عنوان موزه و هم بنای یادبود کسانی که در طول نبرد آتلانتیک کشته شده اند است. یکی از بزرگترین کشتی های اسکورت کاروان کشتی ها است که در کانادا و انگلستان در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و همچنین قدیمی ترین ناو جنگی کانادا محسوب می شود. هالیفکس مکان مناسبی برای مونتاژ این کاروان کشتی ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =