نرخ خودروهای وارداتی مشخص شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو مانند گذشته است، گفت: با در نظر گرفتن قیمت اصلی خودرو و مجموع حقوق ورودی، خودروها بین ۷۰۰ میلیون تا ۱.۴ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی دادفر، در مورد سازوکار واردات خودرو، اظهار کرد: تعرفه در نظر گرفته شده برای واردات خودرو همانند گذشته به ترتیب ۵۵ درصد، ۷۵ درصد و ۹۵ درصد است. بنابراین با در نظر گرفتن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و مجموع حقوق ورودی با نرخ ارز نیما، می‌توان گفت که خودروهای وارداتی از ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته جاری

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سقف قیمت خودروهای وارداتی ۲۰ هزار دلار و حجم موتور نیز ۲۵۰۰ سی سی باشد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: واردات خودرو از نظر تزریق محصول به بازار، می‌تواند بخشی از نیاز را پاسخ دهد. منتهی نکته این است که نباید واردات به صورت انحصاری در اختیار خودروساز و یا قطعه ساز قرار گیرد باید شرایطی فراهم شود که واردات برای همه تسهیل شود.

وی با بیان اینکه خودروی خارجی رقیب خودروی داخلی نیست، گفت: با توجه به وضعیت کیفیت و قیمت خودروهای داخلی، نمی‌توان گفت که خودروی خارجی رقیبی برای خودروی داخلی است، اما در صورت بهبود سیاست‌ها می‌توان امیدوار بود که خودروسازان با پذیرش فضای رقابتی نسبت به افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید اقدام کنند و خودروهای اقتصادی روانه بازار کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1140498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =