هوتن شکیبا را بیشتر بشناسید

هوتن شکیبا بازیگری است که با گذشت هر سال از حرفه‌اش در آن موفق‌تر شد تا آنجا که توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را بگیرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هوتن شکیبا را مخاطبانش بیش از هر چیز با لیسانسه‌ها می‌شناسند. بازیگری که با گذشت هر سال از حرفه‌اش در آن موفق‌تر شد تا آنجا که توانست برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را بگیرد.

وی ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد.به گفته خودش در کودکی خجالتی و کم رو بود. او لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر است.

بیشتر بخوانید:

یوسف تیموری را بیشتر بشناسید

شکیبا کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر را دارد و با صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی توانسته خود را ماندگار کند.

ویولن‌هایتان را کوک کنید، رمولوس کبیر، ماراساد، در این شهر فرشته‌ای وجود ندارد، دختر نارنج و ترنج، جن‌گیر، قصه سیبی که پرواز کرد، به خاطر یک مشت روبل، دایی وانی و زوج ناجور تنها بخشی از تئاترهایی است که شکیبا بازی کرده است.

شبی که ماه کامل شد

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

شبی که ماه کامل شد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

طبقه حساس

طبقه حساس فیلمی کمدی به کارگردانی کمال تبریزی و فیلمنامه‌نویسی پیمان قاسم‌خانی است. رضا عطاران برای این فیلم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

داستان این فیلم در مورد آقای کمالی است که مردی به ظاهر متدین است، بعد از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند. سپس برای تقویت روحیه به سفر می‌رود اما پس از بازگشت می‌فهمد که فروشنده قبر کلاه‌بردار بوده طبقه دیگر را که متعلق به آقای کمالی بوده‌است به دیگری فروخته و حالا مردی غریبه به جای او درون قبر در کنار همسرش دفن شده است.

رضا عطاران، محمدرضا فروتن، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی و رضا بهبودی تعدادی از بازیگران این فیلم هستند.

شب بیرون

دختر جوانی برای ادامه تحصیل عازم خارج از کشور است او یک شب قبل از سفرش تصمیم می‌گیرد با کمک برادر و دوست برادرش از شمال تا جنوب تهران فیلم یادگاری بگیرد ولی در این بین اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.

شب بیرون فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاوه سجادی حسینی و به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی است که در سینما هنر و تجربه اکران شد

هوتن شکیبا، باران کوثری، سهیلا گلستانی، هومن سیدی، محمدحسین امیدی، فرید سجادی حسینی، نگار عابدی و حسام محمودیاز جمله بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =