لایپزیش و اولین افتخار در جام حذفی آلمان

لایپزیش تیم رده پایینی هامبورگ که سالها یکی از قدرتهای بزرگ بوندس‌لیگا و اروپا بود را شکست داد تا در فینال یک نبرد بین تیم‌های رده ۴ و۶ بوندس‌لیگا در فینال جام حذفی آلمان باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، شنبه عصر در ورزشگاه المپیک برلین فینال جام حذفی آلمان معروف دی اف بی پوکال بین دو تیم فرایبورگ و لایپزیش در بیست و یکم ماه می برگزار شد که در نهایت بازی در نود دقیقه وقت معمول به تساوی ۱بر۱ رسید و دو تیم بازی را به وقت‌های اضافه در دو پانزده دقیقه کشاندند که در ضربات پنالتی لایپزیش با حساب ۴بر۲ و در مجموع(۵-۳) در مقابل فرایبورگ به اولین افتخار خود در جام حذفی آلمان رسید.

فرایبورگ در نیمه نهایی یونین برلین را شکست داد و لایپزیش نیز تیم رده پایینی هامبورگ که سالها یکی از قدرتهای بزرگ بوندس‌لیگا و اروپا بود را شکست داد تا در فینال یک نبرد بین تیم‌های رده ۴ و۶ بوندس‌لیگا در فینال جام حذفی آلمان باشد.

بازی در حالی شروع شد که شاید همه روی برد لایپزیش بیشتر نظر داشتند اما بر خلاف هواداران و تماشاگران استادیوم المپیک برلین این فرایبورگ بود که در دقیقه ۱۹ ماکسمیلیان آگستین روی پاس سالای به گل اول رسید و ورزشگاه را در شور و شوق خاصی فرو برد و نیمه اول با نتیجه ۱بر۰ بسود فرایبورگ به پایان رسید.

 با شروع نیمه دوم لایپزیش خیلی خشن و هجومی با ۳ تعویض بازی را شروع کرد که برخوردهای خشن بازیکنان لایپزیش باعث گرفتن دو کارت زرد در دقایق اولیه نیمه دوم شد.و همین خطاها باعث شد هالستنبرگ در دقیقه ۵۷ با کارت مستقیم داور روبرو شود و لایپزیش در فاصله ۳۵ دقیقه به پایان بازی با احتساب وقت های تلف شده ده نفره شود.

در دقیقه ۷۶ حملات لایپزیش به ثمر نشست و انکنکو روی پاس اوربان دروازه فرایبورگ را باز کرد تا بازی با نتیجه مساوی ۱بر۱ پیگیری شود در حالی که حدود ۲۰ دقیقه از ده نفره شدن لایپزیش می گذشت.

بعد از گل فرایبورگ ۳ تعویض در قسمت حمله و خط میانی خود انجام داد تا از ده نفره شدن لایپزیش بتواند استفاده کند و در همان ۹۰ دقیقه بازی را ببرد که بازی فقط کارت های زرد داشت که در پایان نود دقیقه فرایبورگ دو کارت زرد و لایپزیش با ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز مستقیم توسط هالستنبرگ نشان از یک بازی خشن و پر جنب و جوش می داد.

 فرایبورگ سعی داشت بازی را تا قبل از رسیدن به ضربات پنالتی در ۱۲۰ دقیقه به پایان برساند و لایپزیش با بازی درگیرانه خود سعی در کشاندن بازی به ضربات پنالتی داشت

در وقت‌های اضافی فرایبورگ نمایش بهتری داشت و دو بار تا آستانه زدن گل برتری پیش رفت اما ضربات بازیکنان این تیم به تیرک دروازه پیتر گولاچی برخورد کرد. در دقایق پایانی کوین کمپل با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا لایپزیش ۹ نفره شود اما این اتفاق هم در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نکرد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در پنالتی‌ها بازیکنان لایپزیش بهتر عمل کردند و هر چهار ضربه‌شان را تبدیل به گل کردند اما دو ضربه فرایبورگ از دست رفت تا شاگردان دومنیکو تدسکو جشن قهرمانی برگزار کنند.

لایپزیش در می سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و حدود ۱۳ سال که از تاسیس آن می‌گذرد که شاید بخاطر کمپانی رد بول که یکی از بزرگترین شرکت‌های نوشیدنی جهان می باشد خیلی زود توانست در سال ۲۰۱۶ به بوندس‌لیگا صعود کند و یکبار در رده دوم در سال ۲۰۱۷ نایب قهرمان بوندس‌لیگا شود و در سال ۲۰۱۸ به رده سوم  برسد که ثابت کند که حامیان مالی و پول چه نقشی در صعود و سقوط باشگاه ها از قرن ۲۱ به بعد دارند.

این قهرمانی می تواند باعث سرمایه‌گذاری بیشتر و خرید ستاره های گران قیمت از سر تا سر جهان برای حضور قدرتمند لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا فصل بعد شود.

محسن بهره دار

کد خبر: 1141394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =