پرونده متروپل در کمیسیون اصل 90 مجلس

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در ساخت متروپل خلاهایی وجود دارد که سبب چنین فاجعه‌ای شده است به همین دلیل کمیسیون اصل ۹۰ به این حادثه ورود کرده است و آن را به دقت بررسی می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حسن شجاعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ در مواردی ورود می‌یابد که شکایتی از نحوه کار دستگاهها ارائه شده باشد افزود: در حادثه متروپل کاملا مسلم است که دستگاههای اجرایی و نظارتی سهل‌انگاری‌هایی در گذشته داشته‌اند که این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه ورود کمیسیون اصل ۹۰ از دو جهت به فاجعه متروپل خواهد بود،   اضافه کرد: در این زمینه کمیسیون تخصصی عمران در مجلس شورای اسلامی، مشغول بررسی است و بعد از تهیه گزارش کمیسیون شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ واصل خواهد شد و ما در این موضوع ورود خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سویی دیگر معلوم است که همین حفره و خلا در موضوعات و مصادیق دیگر وجود دارد از این جهت نیز سایر دستگاهها از جمله وزارت کشور، راه و شهرسازی را به کمیسیون اصل ۹۰ احضار خواهیم کرد تا برای پیشگیری از چنین فجایعی یک بررسی دقیق و کارشناسی انجام دهند تا حفره‌ها و خلاها پر و از تکرار چنین فجایعی پیشگیری شود.

وی در خصوص ساختمان‌های نا ایمن در استان تهران نیز به خبرنگاران زنجانی گفت: در این راستا نامه‌ای خطاب به شهرداری تهران تنظیم شده است تا لیست تمام ساختمان‌های نا ایمن را به ما ارائه دهند و برنامه را برای ایمن‌سازی به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کنند بطور یقین پیگیر این موضوع خواهیم بود.

حجت الاسلام شجاعی در خصوص مردمی‌سازی یارانه‌ها با بیان اینکه اصل طرح، اصابت یارانه‌ها به نقطه هدف و رسیدن به دست مردم است گفت: در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد متاسفانه در مدیریت ارزی کشور اشکالات جدی وجود داشته است، هم دولت به دلیل پرداخت ارز متضرر شده و هم مردم آسیب دیده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصل اصلاح اقتصادی به نظر ما لازم است و باید  ۲ اتفاق رقم بخورد، نخست اینکه قیمت‌ها به درستی باید مدیریت شود و دوم اینکه حمایت‌های موثری از مردم انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر حمایت‌ها خوب هستند با اینکه در برخی موضوعات همانند موضوع آرد صنعتی بد عمل شد و مردم آسیب دیدند، این امر آسیب روانی در پی داشت، اما بعد با ورود آقای رئیس‌ جمهور اقدامات خوبی انجام گرفته است با این وجود چیزی که اکنون  مهم است این موضوع  است ه قیمت‌ها به خوبی مدیریت شود و نباید موج گرانی بوجود آید.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1142857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =