کاهش سفته‌بازی در بازار مسکن و خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس تاثیرات مثبتی بر کاهش سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن، خودرو و... که در حال حاضر فشار بسیاری از این محل‌ها به زندگی مردم وارد می‌شود، دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در گفت‌وگویی درباره طرح مالیات برعایدی سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از رئیس کمیسیون اقتصادی درخواست کردم که با هیات رئیسه مجلس مذاکرات لازم درباره این طرح را انجام دهد تا طرح مذکور در اولویت دستورکار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: دولت اصرار دارد طرح مالیات بر سوداگری در اولویت دستورکار قرار گیرد زیرا این موضوع تاثیرات مثبتی بر کاهش سفته‌بازی و دلالی در بازار مسکن، خودرو و... دارد و در حال حاضر فشار بسیاری از این محل‌ها به زندگی مردم وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقش بنگاه‌های معاملات ملکی در التهاب بازار مسکن

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح کمیسیون اقتصادی می‌تواند به کاهش التهاب بازار کالاهای مذکور کمک کند، گفت: بسیار به طرح کمیسیون اقتصادی خوش بین هستیم و رئیس کمیسیون اقتصادی نیز موافقت کردند طرح در اولویت باشد و مذاکرات لازم با هیات رئیسه مجلس انجام شود.

 رسیدگی به طرح مالیات برعایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان رسیده و در دستورکار جلسه علنی قوه مقننه قرار دارد.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1144439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =