پیش بینی بورس یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان با رشد ۴۱ هزار و ۸۰۲ واحدی بر فراز ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز از دقایق ابتدایی شروع معاملات شیب صعودی آغاز شد و در فاز دوم و پس از ساعت ۱۱ شاهد افزایش شدت تقاضا در بازار بودیم. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در پایان با رشد ۴۱ هزار و ۸۰۲ واحدی بر فراز ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱

شاخص هم‌وزن نیز با همسو با نماگر اصلی موفق به ثبت رشد ۲.۳۷ درصدی شد. این رشد برای نماگر هم‌وزن رشد ۱۰ هزار و ۵۵۲ واحدی به همراه داشت. صنایع هتل و رستوران و همچنین شیرینی‌جات با رشد بیش از ۳ درصد برترین عملکرد را بین سهام کوچک و متوسط داشتند.

رکورد ارزش و حجم معاملات در اولین روز دی ماه

عملکرد مطلوب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رکورد ارزش و حجم معاملات همراه شد. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده ۴ هزار و ۴۶۷ میلیاردی قرار گرفت تا اولین روز از دی ماه ۱۴۰۱ از نظر ارزش معاملات بالاتر از تمام روزهای معاملاتی پاییز امسال قرار گیرد. نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده ۱۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت.

شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از ورود ۳۶۹ میلیارد تومان به بورس می‌دهد. ساز کوک اعداد و ارقام جانبی بورس تهران سهامداران را به ادامه‌دار بودن صعود امیدوار کرده است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۵۸۸ نماد سبز و ۵۳ نماد منفی نمایان‌گر قدرت مطلق خریداران در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز چهارشنبه معادل ۲۵۷ میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای فولاد، فارس، فملی، شپنا، شبندر و شستا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که به سختی نمادی با رنگ سرخ در بازار یافت می‌شد نمادهای دانا، سپ، آسیاتک، قمرو، پرداخت و غبهنوش در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای آریا، کگهر، فجهان، صبا، شگویا، ارفع و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، وهور، گوهران، کشرق و تماوند بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای شتران، وپاسار، شپدیس، کویر، شبندر، کگل و شاوان بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، انرژی۱، آریان، وفتخار و وحافظ در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای شتران، خفنر، گشان، شپلی و نوری بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱

در روز پایانی آذرماه افزایش وزن تقاضا در روند بورس تهران به راحتی قابل لمس بود. شاخص کل بورس در پایان آذرماه با رشد ۰.۲۸ درصدی ضمن افزایش ۴ هزار و ۱۰۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحدی قرار گیرد.

تجارت نیوز نوشت: شاخص هم‌وزن هم با سبقت از نماگر اصلی در حرکتی همسو موفق به ثبت رشد ۰.۷۵ درصدی شد. در روزی که حال عمومی سهام متوسط و کوچک بازار بهتر از نمادهای شاخص‌ساز بود نماگر هم‌وزن بورس تهران آذرماه را با قرار گرفتن در محدوده ۴۴۵ هزار و ۷۲۰ واحد به پایان رساند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند.

کد خبر: 1164882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =