تصویب آیین‌نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از تصویب آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران و اعلام زمان برگزاری آزمون صلاحیت بالینی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت بهداشت، غلامرضا حسن زاده با اشاره به تصویب این آئین نامه در شورای عالی برنامه ریزی، خاطرنشان کرد: آزمون صلاحیت، ملاک انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران است که مرحله اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و مرحله بعدی آن در مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

جزئیات نحوه انتقال دانشجویان ایرانی گروه علوم پزشکی به داخل کشور ابلاغ شد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی برای ادامه تحصیل از کشور خارج شدند در آزمون دی ماه شرکت کردند و آزمون مرداد ۱۴۰۲ مربوط به داوطلبانی می‌شود که بعد از سال ۲۰۱۹ میلادی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند.

وی با بیان این مطلب که منابع آزمون در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت بارگذاری شده است، افزود: داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون مرداد ۱۴۰۲ هستند باید حداقل ۷۲ واحد درسی مرتبط را با نمره قابل قبول گذرانده باشند.

حسن زاده تصریح کرد: حدود دو درصد از داوطلبان در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پذیرفته و بقیه افراد در سایر رشته‌های کارشناسی جذب می‌شوند.

وی گفت: افرادی که ۶۰ درصد از حد نصاب نمره را کسب کنند می‌توانند مقطع رشته‌های اعلامی از شورای گسترش را انتخاب کنند و بر اساس اعلام ظرفیت دانشگاه‌ها، فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

حسن زاده یادآور شد: برای تسهیل فرایند انتقال دانشجویان و سنجش علمی آنها، این آزمون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =