۲ درصد از دانشجویان هر واحد دانشگاهی می‌توانند در اردوی راهیان نور شرکت کنند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۲ درصد از جمعیت دانشجویان هر واحد می‌توانند در اردوی راهیان نور شرکت کنند، گفت: هزینه اردوی راهیان نور از بودجه جاری تامین می‌شود.

سید حمید مهدیون، مدیر کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور گفت: امور دانشجویان در سالجاری مطابق با ابلاغیه سراسر کشور موظف به اعزام ۲ درصد جمعیت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شده است. همچنین از سوی دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون توسعه دانشگاه در سالجاری برای فعالیت بهتر واحدهای دانشگاهی بودجه جاری تامین اعتبار شده است.

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید در نقش قرارگاه فرهنگی ظاهر شود

مهدیون افزود: از لحاظ جمعیتی هم ۲ درصد از جمعیت دانشجویان هر واحد دانشگاهی می‌توانند در اردوی راهیان نور شرکت کنند. هماهنگی‌ها برای اقدامات از سوی اداره کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. در تمامی استان‌ها قرارگاه راهیان نور ایجاد شده و هم اکنون با ریاست هر استان و معاونت فرهنگی و دانشجویی استان‌ها پیگیری‌ها انجام شده است. بنده به نوبت در جلسات شورای فرهنگی واحدها به شکل مجازی شرکت کرده و این اقدام هم جنبه تشویق داشته و در صورت بروز موانع می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت اعزام ویژه دانشجویان کاردانی و کارشناسی را شاهد بودیم، اما امسال بر اساس آیین نامه اولویت اعزام دانشجویان کاردانی و کارشناسی است. هرچند تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند به این اردو اعزام شوند. روزهای آغازین فروردین ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان مصادف شده است. در این شرایط  با برنامه فشرده از دهه پایانی بهمن ماه اعزام دانشجویان آغاز و تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اردو به پایان می‌رسد.

 وی افزود: امکان اعزام دانشجویان در سالجاری فراهم شده و دانشگاه عزمش برای حمایت‌های جدی جزم است. در این راستا با دستگاه‌های دولتی هماهنگی انجام شده تا بتوان از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها بهره‌مند شد و شرایط برای اعزام دانشجویان بیشتری فراهم شود. امسال برای اعزام راهیان نور قرارگاه استانی راه اندازی شده و به طور روزانه با چندین استان در حال رایزنی هستیم تا بتوان جامع آماری بیشتری را پوشش داد.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کم و کیف اسکان دانشجویان گفت: هم اکنون از اعزام دانشجویان نمی‌توان آمار دقیق را مطرح کرد، اما به دنبال این هستیم که ۲ درصد یا رقمی  بالای ۲۰۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به راهیان نور اعزام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =