اعلام قیمت انواع زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل قیمت هرکیلو زعفران را ۳۲ میلیون و حداکثر ۴۲ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامرضا میری از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت زعفران خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۲ میلیون تومان، پوشال ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان، سرگل ۳۸ میلیون و نگین ۳۹ تا ۴۲ میلیون تومان است.

ارزآوری ۱۷۲ میلیون دلاری زعفران

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که با ازدیاد تقاضا، روند رشد افزایش قیمت زعفران ادامه خواهد داشت.

میری ادامه داد: از کشاورزان تقاضا داریم که روند عرضه زعفران همانند ماه های قبل مدیریت شود تا محصول به نرخ تمام شده تولید برسد. ناگفته نماند که افزایش قیمت اخیر ارتباطی به نوسان نرخ ارز و صادرات ندارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به موانع سدراه صادرات پیش بینی می شود که میزان صادرات زعفران تا پایان سال به ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      اقایمیری دست از سر کشاورزان بردار دلار پنجاه رو رد کرد تو امثال تو دیگه کاری از دستتون نمیاد بله درست میفرماین بالا رفتن زعفران ربطی به اوضاع ارز نداره چون امثال تو تا بتونید از این موضوع استفاده مکنید اما سرمای امثال بود که کمر شما رو شکسته باید از الان باهم منظور همون چنتا تون که خون مردم وخوردید رقابت کنید تا هر چهقدر بیشتر بتونید کمبود سال ایندهتون رو تامین کنید ای قیمتای رو که اعلام میکنی هم چاییدی بابا به همین خیال باش که بتونی عمده گیرت بیاد سر کیسه هایی که این سالها دوخته بودید را باز کنیید حالا اروم اروم هر کدومتان زودتر بیستر گیرش میاد
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      دارندگان محترم زعفران تا میتونید از فروش محصول خوداری کنیید چون انبار اقایون خالیو به امید مفت خریدن از مردم از شرکای اونوری جلو پول گرفتن بلکه مجبور شن کمی از سرمایه به یغما بردتونو پس بدند چون کارشناساشون حالیشونه که تا چند سال اینده تولید به دلیل سرمای بی سابقه حتی کفاف مصرف داخلی هم نمیشه