مراکز مشاوره ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت ایجاد می‌شود

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از ایجاد مراکز مشاوره ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت برای اولین بار خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های کشور در مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از حدود ۲۴ سال پیش برنامه ‌ای را برای کسانی که در دانشگاه ها قصد ازدواج داشته اند تدارک دیده است که امسال شاهد برگزاری بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی هستیم.

برگزاری جشن ازدواج دانشجویی مجتمع ولیعصر(عج) واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: این دوره در مشهد مقدس با اقامت سه روزه زوجین در حال برگزاری است و هر هفته دو کاروان از زوجین دانشجویی برای این برنامه اعزام می شوند.

هاشمی درخصوص ایجاد سامانه هم رسان، تصریح کرد: سامانه ای مختص فرهیختگان دانشگاهی طراحی شده است که از این طریق دانشگاهیان بتوانند نسبت به امر مقدس ازدواج اقدام کنند.

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های کشور عنوان کرد: بیشترین مشکل در بحث ازدواج مربوط به انتخاب است و در این باره شناخت کافی برای انتخاب صحیح وجود ندارد. با وجود اینکه انتخاب های بسیار خوبی در سطح جامعه برای افراد متقاضی ازدواج وجود دارد، اما آنها موفق به یافتن همدیگر نمی شدند که سامانه هم رسان برای همین منظور طراحی شده است.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد، تشریح کرد: برای اولین بار مراکز مشاوره ازدواج دانشگاه ‌های وزارت علوم و بهداشت ایجاد خواهد شد و از طریق دفاتر این مراکز ۳ تا ۵ سال اول زندگی زوجین مشاوره های رایگان در خصوص کنار آمدن با چالش های احتمالی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =