روسیه: تعامل با چین به کاهش تنش‌ها در جهان کمک می‌کند

وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، این کشور و چین باید در مسائل مربوط به حوزه همکاری نظامی "پشتیبانی قدرتمند" از یکدیگر به عمل آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در گفتگو با لی شانگفو، وزیر دفاع چین در شهر مسکو بیان داشت: "ولادیمیر ولادمیروویچ پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین تایید کردند که شراکت فراگیر و همکاری استراتژیک روسیه-چین در عالی‌ترین سطح قرار دارد. لازم است که آنها با به عمل آوردن پشتیبانی قدرتمند از یکدیگر از جمله در زمینه مسائل امنیت ملی توسعه یابند."

پیشنهاد چین برای میانجی‌گری میان فلسطین و اسرائیل

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: تعامل روسیه و چین می‌تواند به کاستن از تنش‌ها در جهان کمک کند.

شویگو استدلال کرد، تعامل بین روسیه وچین بر وضعیت در جهان تاثیر گذاشته و به کاستن از تنش‌ها کمک می‌کند.

او به لی شانگفو گفت: "هماهنگ‌سازی تلاش‌های ما در حوزه بین‌المللی تاثیری باثبات‌کننده بر وضعیت در جهان داشته و به کاستن از پتانسیل بروز درگیری کمک می‌کند."

این وزیر دفاع روسیه اضافه کرد، روسیه و چین همچنین مشغول هماهنگ کردن اقداماتشان در زمینه تدارک رزمایش‌ها و گشت‌های مشترک در فرمت‌های دوجانبه و چندجانبه هستند.

وزیر دفاع چین همچنین تاکید کرد، این واقعیت که او روسیه را به عنوان مقصد اولین سفر رسمی خود به خارج از کشورش انتخاب کرد، نشان‌دهنده قصد پکن برای تقویت همکاری استراتژیک با مسکو است. لی شانگفو در دیدارش با سرگئی شویگو گفت: من پس از انتصابم به سمت وزیر دفاع چین، به منظور نشان دادن سطح بالای توسعه روابط چین و روسیه و نشان دادن عزمی راسخ برای تقویت همکاری استراتژیک میان نیروهای مسلح دو کشور به جهان، روسیه را به عنوان مقصد اولین سفرم انتخاب کردم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =