روش‌های پرداخت قبض برق

در حال حاضر روش‌های پرداخت قبوض کاملا غیرحضوری است و شامل روش‌های تلفنی، اینترنتی، کدهای دستوری، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت و... می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در حال حاضر روش‌های پرداخت قبوض کاملا غیرحضوری است و شامل روش‌های تلفنی، اینترنتی، کدهای دستوری، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت و... می‌شود.

روش‌های استعلام و پرداخت قبض برق:

۱- پرداخت قبض برق با اپلیکیشن همراه کارت

با نصب «همراه کارت» می‌توانید به سادگی اقدام به مشاهده و پرداخت قبض برق کنید. کافیست وارد منوی اصلی قبض شده و سپس با انتخاب گزینه «استعلام قبض برق» وارد نیم‌صفحه استعلام شده و با وارد کردن شناسه قبض، مبلغ صورت‌حساب برق را مشاهده و پرداخت نمایید. همچنین در این اپلیکشن می‌توان شناسه قبض را از لیست شناسه‌های ذخیره شده انتخاب کرد. در این حالت دیگر نیازی نیست که شناسه قبض برق را در جایی ذخیره کرده و هر بار وارد کنید.

دقت کنید در صورتی که شناسه قبض خود را نمی‌دانید، شماره کنتور برق خود را یادداشت کرده و سپس به اداره برق منطقه مراجعه کنید یا با این اداره تماس بگیرید.

۲- مشاهده قبض برق با ارسال پیامک

در این روش کافیست عبارت *۱*شناسه قبض# به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک شود. پس از ارسال این کد، صورتحساب قبض هر دوره به شماره تماس مشترک پیامک می‌شود. قابل توجه است که این شماره صرفاً برای مشاهده صورتحساب و پرداخت قبض برق تهران کاربرد دارد.

از طرفی تمامی مشترکان در سراسر کشور می‌توانند با ارسال ۱*شناسه قبض# به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ شماره خود را در سامانه مربوطه ثبت و پس از این قبوض را به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت کنند.

۳- پرداخت قبض برق با تلفن

روش دیگر رویت و پرداخت قبض برق، شماره‌گیری تلفن گویای ۱۵۲۱ است که با وارد کردن عدد ۱۳ رقمی شناسه قبض، اطلاعات صورتحساب برای کاربر خوانده می‌شود. در مرحله بعد باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده تا قبض پرداخت شود.

۴- پرداخت قبض برق از طریق وبسایت شرکت توزیع برق

برای پرداخت قبض برق تهران می‌توانید با مراجه به وبسایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از خدمات استعلام و پرداخت ارائه شده در این وبسایت استفاده نمایند.

۵- پرداخت قبض برق از طریق اینترنت بانک

راه دیگر برای پرداخت قبض، اقدام از طریق اینترنت بانک است. ولی برای پرداخت قبض از مبدا هر بانک باید وارد اینترنت بانک همان بانک شوید. مثلا اگر قصد دارید کارت بانک ملت را به عنوان کارت مبدا پرداخت قبض انتخاب کنید، وارد اینترنت بانک ملت شده و اطلاعات پرداخت (شناسه قبض و شناسه پرداخت) را وارد نمایید.

۶- پرداخت قبض برق با دستگاه خودپرداز

یک راه دیگر پرداخت قبض برق مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز موجود در سطح شهر است. کافی است پس از وارد نمودن کارت بانکی، شناسه قبض و پرداخت را در منوی پرداخت قبض وارد کرده و قبض خود را پرداخت کنید.

۷- پرداخت با دستگاه کارتخوان

در این روش، کارت بانکی خود را در دستگاه POS  قرار دهید. گزینه پرداخت بر روی دستگاه را انتخاب نمایید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید، دستگاه مبلغ را نمایش خواهد داد. با تایید مبلغ، دستگاه رمز را درخواست کرده و در انتها رسید به شما نمایش داده می‌شود.

شناسه قبض چیست و چه کاربردی دارد؟

شناسه قبض کد یکتایی است که نشان دهنده اطلاعاتی مانند نوع قبض (برق، آب و ...)، کد شرکت مربوطه مانند برق شیراز و شماره اشتراک مشتری است. این شناسه برای یک قبض خاص همیشه یکسان است و جهت پرداخت اینترنتی و غیرحضوری قبوض مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود در هنگام پرداخت قبض برق، در وارد کردن شناسه قبض دقت نمایید تا قبض را اشتباهی پرداخت نکرده و از مشکلات و پیگیری های بعد از آن جلوگیری نمایید.

چگونه قبض برق را پرداخت کنیم؟

در اپلیکیشن همراه کارت تنها با وارد کردن شناسه قبض می‌توانید اقدام به استعلام و پرداخت قبض برق برای تمامی شهرهای ایران کنید. بعد از انجام عملیات پرداخت، قبض برق شما به صورت آنی پرداخت می‌شود که برای اطمینان از آن، می‌توانید از بخش استعلام همراه کارت یا وبسایت سازمان توزیع نیروی برق استعلام بگیرید.
در صورت پرداخت اشتباهی قبض برق چه باید کرد؟
اگر قبض برق خود را اشتباهی پرداخت کرده باشید می‌تواند ۲ دلیل داشته باشد: ۱- شناسه قبض را نادرست وارد کرده اید ۲- یک قبض را دوبار به صورت تکراری پرداخت کرده اید. در صورتی که به هر دلیلی قبض برق خود را اشتباهی پرداخت کرده باشید، باید به اداره برق منطقه مربوطه مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که همراه کارت از پرداخت تکراری قبض برق جلوگیری می‌کند؛ مگر اینکه قبض از درگاه دیگری و به فاصله کمی پرداخت شده باشد که در این صورت با پرداخت مجدد آن در همراه کارت بستانکار خواهید شد و این مبلغ از قبض برق شما در دوره بعد کسر خواهد شد.

کد خبر: 1183135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =