اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ۲۵ درصد رشد می‌یابد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر این باور است که میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از پایان سند چهار ساله برنامه عملیاتی، ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

عرفان خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

وزارت علوم به مهارت‌آموزی در رشته‌ها توجه کند/ ضرورت افزایش سطح مهارت فارغ‌التحصیلان

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلان و برنامه‌های موجود در سند چهار ساله برنامه عملیاتی دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای ما می‌توانیم آمار اشتغال فارغ التحصیلان را افزایش دهیم، به عقیده بنده  در پایان برنامه چهار ساله آمار فارغ التحصیلان بین  ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره آمار وضعیت فارغ التحصیلان این دانشگاه از لحاظ اشتغال عنوان کرد: امسال هنوز آمار دقیقی از وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه جمع آوری و اعلام نشده است. البته برای تحقق این موضوع نیازمند همکاری مراکز استان‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشغول  تجمیع کردن آمار نهایی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بانک‌ داده‌ها و سایر نهادها هستیم، اضافه کرد: به همین منظور هم اکنون مرکز رصد تجزیه و تحلیل اشتغال فارغ التحصیلان با عنوان «ستادهای اشتغال» در استان‌ها مشغول به فعالیت هستند. 

به گفته خسرویان؛ با برنامه‌ای که در کارگروه اشتغال و کنسرسیوم صنعتی و آموزشی در حوزه اشتغال در استان‌های در حال اجرا و فعالیت هستند. بنابراین میزان اشتغال فارغ التحصیلان در حال ساماندهی شدن است. 

گفتنی است که ابراهیم صالحی عمران رئیس سابق دانگاه فنی و حرفه ای  پس از رصد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان سال های ۹۴ - ۹۳ به ارائه آمار اشتغال ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =