برگزاری رویدادهای «مادر دختری» و «پدر پسری» در دانشگاه آزاد/ کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده واحدها فعال می‌شوند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده از آغاز هفته خانواده دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۲ تا ۱۸ اسفند خبر داد و گفت: در این هفته نشست‌های تخصصی، اردوهای فرهنگی و رویدادهای ویژه مادر-دختری و پدر-پسری در سایر واحدها برگزار می‌شود.

«خانواده» به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های اثرگذار در جامعه دانشگاهی است و نقش به بسزائی در تربیت دانشگاهیان و نقش آفرینی آنان دارند. حل بسیاری از مسائل روزمره دانشجویان که در فضای مستقل از خانواده به دنبال تحصیل علم و معرفت هستند از طریق والدین و ارتباط و تعامل مناسب با آنان امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

پیشتازی بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی/ نقش اساتید خانم در امیدآفرینی برای دانشجویان بی‌بدیل است

از طرف دیگر اطلاع یافتن خانواده‌ها از وضعیت آموزشی، روانی و رفاهی فرزندان در دوران دانشجویی و ارتباط آنان با برنامه‌ریزان و مسئولان دانشگاه میتواند موجب ارتقای سطح فکری، اخلاقی و.... این قشر و جبران کاستی‌ها و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گردد. علاوه بر این، ارتباط مناسب با خانواده های اساتید و کارکنان سبب تعالی و پویایی مجموعه دانشگاه و خانواده میشود.

از این رو بر اساس راهبرد 15 نظام فرهنگی-تربیتی سند دانشگاه اسلامی و به منظور تعامل این دو نهاد مقدس و افزایش کارآیی دانشگاه در عرصه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ایجاد هم‌افزایی بین دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده‌ها، «کمیته تعامل دانشگاه و خانواده» در دو سطح سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است.

با شکل گیری کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در اسفند ماه سال 99، همه ساله به یمن این اتفاق مبارک و به بهانه سالگرد تشکیل این کمیته 12 تا 18 اسفندماه به عنوان هفته خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده است و برنامه‌های ویژه ای در این ایام برای تعامل هرچه بیشتر این دونهاد مقدس یعنی خانواده و دانشگاه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به بهانه سالگرد تشکیل کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و نزدیک شدن به هفته خانواده، گفت‌وگویی داشتیم با مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده که در ادامه می‌خوانید:

عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی کمیته تعامل دانشگاه و خانواده اظهار کرد: این کمیته حدود دو سال است که به تدبیر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل بیشتر با خانواده دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی کمیته تعامل دانشگاه و خانواده براین مهم استوار است که اگر قرار است تعلیم و تربیت اجتماعی اتفاق بیافتد و ما بخواهیم فضای دانشگاه آزاد را علمی، تربیتی و فرهنگی بکنیم به تعامل با همه ارکان دانشگاه نیاز داریم که یکی از ارکان اثرگذار در این راستا خانواده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست واحد تشکیل می‌شود و همه ارکان دانشگاه اعم از آموزش، پژوهش، فرهنگی و... در آن حضور دارند ضمن اینکه دبیر کمیته در هر واحد مسوول امور زنان و خانواده آن واحد است.

وی تصریح کرد: کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در واقع یک شورای مشورتی برای اتخاذ تصمیماتی در حوزه خانواده و استفاده از این ظرفیت در تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه محسوب می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده افزود: سال ۱۴۰۱ در کمیته تعامل دانشگاه و خانواده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست معاونت فرهنگی و دبیری مشاور امور زنان و خانواده برگزار شد تصمیم بر این شد بنا به رویکردی که در سند تحول و تعالی دانشگاه وجود دارد و نیز نگاه ویژه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع زنان و خانواده، یک هفته در کل سال به عنوان «هفته خانواده» درنظر گرفته شود و برنامه ها به صورت ویژه تر در این هفته دیده شود تا زمینه تعامل و ارتباط موثر خانواده ها با دانشگاه فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سالگرد تشکیل کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در اسفندماه تصمیم گرفتیم برنامه‌های هفته خانواده را نیز در این ماه برگزار کنیم و امسال هم به عنوان دومین سال متوالی از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های هفته خانواده از جمله نشست‌های تخصصی، اردوهای فرهنگی، رویدادهای مادر - دختری و یا پدر - پسری و... برگزار می‌شود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: ما از طریق مسوولین امور زنان و خانواده در واحدها و استان‌ها، تعاملی را با بانوان دانشگاه اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان داشته ایم تا ضرورت و اهمیت شرکت در انتخابات و به ویژه نقش بانوان در این عرصه را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا اخیرا نشستی را با اعضای هیئت علمی خانم دانشگاه آزاد اسلامی جهت هم اندیشی در خصوص راهکارهای تحقق یک مشارکت حداکثری برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: اساتید خانم در آگاهی بخشی دانشجویان و ترغیب و تشویق به مشارکت در انتخابات اثرگذاری بالایی دارند.

قاسمی تصریح کرد: بانوان در دانشگاه به دلیل ویژگی های خاصی که دارند می‌توانند در نقش معلمی و تعلیم و تربیتی خود نقش مادری را نیز ایفا کنند که در این نقش مادرانه؛ آگاهی بخشی و تعمیق بخشی به نسل جوان رخ می‌دهد و به نوعی با یک ارتباط صحیح و موثر با دانشجو میتوانند زمینه حضور پرشورتری را فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =