ابراز همدردی گروهی از عراقی ها از نبود ایرانی‌ها در مراسم اربعین

اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: زائران، خدمت‌گزاران و موکب‌داران عراقی، از نبودن زائرین ایرانی در مراسم اربعین امسال ابراز همدردی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد به عنوان مسئول کمیته فرهنگی اربعین عراق با تیم رصد اربعین ۹۹ نشستی را به صورت وبینار برگزار کرد.

دراین وبینار حجت‌الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین به طور مختصر شرحی از چگونگی تشکیل تیم رصد اربعین ۹۹ و اهدافی که این تیم دنبال می‌کند را مطرح و به برخی از اقدامات موثر و مفید در اربعین امسال اشاره کرد.

درادامه حجت الاسلام  اباذری رایزن فرهنگی ایران در بغداد، ضمن تشکر وقدردانی از زحمات اعضای کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بخصوص اقدامات تیم رصد، اربعین سال ۹۹ را یک اربعین متفاوت و در عین حال دارای فرصتهای فراوانی برشمرد.

وی اظهارکرد: برخی از این فرصت ها مانند ابراز علاقه شدید مردم عراق به جای خالی زائران ایرانی و اظهار همدردی و همگرایی بیش از پیش نسبت به مردم عزیز ایران و همینطور نقش پررنگ حضور گروه های مقاومت در عرصه خدمتگزاری به زائران از مهمترین محورهای برجسته اربعین امسال بود.

در ادامه این وبینار خوشرو، مسئول تیم رصد اربعین ۹۹، گزارشی از فعالیت های انجام شده دراربعین حسینی مطرح و  خاطرنشان کرد: ناموفق بودن دشمن در ایجاد تفرقه و کمرنگ جلوه دادن شور و شعور حسینی در پیاده روی بزرگ اربعین نقش برآب و خنثی شد.

وی گفت: خیل عظیم مردم عراق با مردم عزیز ایران به علت عدم حضور زائران ایرانی در اربعین امسال یکی از مهمترین قرابت‌های مذهبی و معنوی دو کشور بود که مردم عراق دراین مورد ابراز همدردی کردند.

درادامه رضایی و همتی به عنوان اعضای تیم رصد به ارائه گزارشی از اربعین ۹۹ پرداخته و از رصد واکنش‌ها به حضور ایرانی‌ها با توجه به تبلیغات و هجمه‌های ضد ایرانی و علاقمندی اکثر مردم عراق از حضور ایرانی‌ها اطلاعاتی ارائه و از  پررنگ شدن خدمات حشدالشعبی به زائران با توجه به عدم حضور زائران ایرانی به عنوان یکی دیگر از عواملی که باعث تقویت گروه‌های مقاومت در بین مردم شد، خبر دادند.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1078106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =