درآمدزایی از رشته‌های کم متقاضی، راهبرد اساسی واحد بوشهر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر گفت: مهم ترین هدف و راهبرد دانشگاه در سال پیش رو، فعال سازی ظرفیت های درآمدی دانشگاه به ویژه در رشته های کم و بدون تقاضا و مراکز تحقیقاتی مصوب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در اولین جلسه هیأت رئیسه واحد بوشهر در سال 1400 با ابراز امیدواری از اینکه در سال جدید به همت و تلاش همکاران و اتخاذ تدابیر و راهبردهای مناسب بتوان برنامه های مد نظر دانشگاه را اجرایی و به اهداف مورد نظر دست یافت، گفت: مهم ترین هدف و راهبرد دانشگاه در سال پیش رو، فعال سازی ظرفیت های درآمدی دانشگاه به ویژه در رشته های کم و بدون تقاضا و مراکز تحقیقاتی مصوب است.
وی با بیان اینکه باید پاسخگوی هزینه های جاری دانشگاه که روند صعودی دارند بود، تصریح کرد: افزایش هزینه ها 2 بخش دارد که یک بخش در اختیار ماست که باید کنترل شود و بخش دیگر در اختیار ما نبوده و باید خود را با آن تطبیق داد و آماده روبرو شدن با آن شد.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد درآمدهای دانشگاه دچار سستی شود و  با ورود جدی به فعال سازی ظرفیت های درآمدی، قطعا آینده دانشگاه با چالش های کمتری مواجه خواهد شد، یادآور شد: رویکرد کار و تلاش جهادی، یک رویکرد همیشگی و قابل اتکاست و اگر برنامه ها فکورانه تر، همگرایانه تر و هدفمندتر اجرا و در آن تمام مسائل درون دانشگاهی و برون دانشگاهی دیده شود، موفقیت حاصل خواهد شد.
عبدالهی با اشاره به روند افزایشی پذیرش دانشجو در سال گذشته اظهار کرد: تحقق این مهم براساس ظرفیت های موجود در دانشگاه بوده است که نشان می دهد اگر تمامی کارکنان و ظرفیت های دانشگاه فعال شود، می توان کارهای مؤثری انجام داد.
دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: درآمدهای شهریه ای اولین، پایدارترین و اصلی ترین منبع درآمدی دانشگاه برای پاسخگویی به هزینه هاست که خوشبختانه در سنوات گذشته با نظارت، کنترل، صرفه جویی، حذف هزینه های غیرضرور و افزایش بهره وری ضمن انجام مطلوب کارها، ثبات در امور محقق شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مهم درآمدزایی غیرشهریه ای دانشگاه، مراکز تحقیقاتی هستند، اذعان کرد: دانشگاه برای آینده خود به زیرساخت های علمی قوی و بنیادی نیازمند است و در واقع مراکز تحقیقاتی محلی برای تحرک هدفمند اعضای هیأت علمی و اقدامات اثرگذار آنها است.
عبدالهی با تأکید بر اینکه ارتقاء زیرساخت های دانشگاه ضروری است، ادامه داد: گروه های تخصصی، رشته های کاربردی، پذیرش دانشجوی بین الملل و فعال سازی رشته های غیرفعال به طور کلان و فعالیت در بخش های موجود و مؤثر استان همچون مراکز تحقیقاتی انرژی های نو، علوم رفتاری، ورزشی و فرهنگ و تمدن خلیج فارس و دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های خلیج فارس از ظرفیت هایی است که باید به طور جدی پیگیری و اجرایی شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر نظم و انضباط در امور تصریح کرد: شریعت مبین اسلام و سیره معصومین (ع) همواره بر نظم در کارها تأکید دارد. نظم به عنوان ریل گذاری هوشمندانه باید سرلوحه کارها باشد و یکی از شاخص های شایستگی، نظم است.
وی با بیان اینکه سوء تفاهم ها ناشی از سوء برداشت به مبانی امور است، عنوان کرد: کار بدون قواعد راه به جایی نخواهد برد. نظام بخشی، التزام امور و پیگیری جدی یک خواسته مشروع و پیشرفته است و باید روش های غلط و نادرست ایجاد شده در ساختارها، اصلاح و برچیده شود.
این مسئول با تأکید بر اینکه تمام بخش های دانشگاه شبکه ای در هم تنیده است که باید همزمان در یک راستا عمل کنند، توضیح داد: اگر همه در یک چارچوب قانونی عمل کنیم، نظم ایجاد خواهد شد و یکی از مهم ترین برکات و ثمرات شیرین انضباط در امور، خشنودی پروردگار و مردم و ایجاد انگیزه کاری است.
عبدالهی با بیان اینکه مشکلات به طور تصادفی پدیدار نمی شوند، یادآورد شد: نظم برای جلوگیری از خلل در امور پیش بینی شده است اما نظم بدون نظارت و پشتیبانی ارزشمند نیست و هر نظمی با نظارت تقویت می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به انعقاد بیش از 30 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: مهارت افزایی دانشجویان و تأمین بخشی از آینده شغلی آنان باید درقالب این تفاهم نامه مدنظر قرار گیرد. اگر دانشجویان در حین تحصیل، تعلیمات لازم را در بخش های صنعتی فراگیرند، تا زمان فراغت از تحصیل یک استادکار ماهر در زمینه های مختلف خواهند شد.
وی با تأکید بر اینکه  باید سایه توانمندی ها و فعالیت های غیر آموزشی دانشگاه در جامعه اطلاع رسانی و منتشر شود ادامه داد: یکی از این محور ها، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای است که با توجه به شرایط کنونی جامعه تحت تأثیر ویروس کرونا، بسیار ضروری است.

کد خبر: 1093618

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =