آموزش تهیه سمبوسه

سمبوسه خوراکیِ بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در نواحی جنوبی ایران بیشتر تهیه می‌شود. این غذا در حداقل زمان ممکن آماده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، سمبوسه غذایی با ریشه بیشتر آبادانی می باشد  که بر این اساس سمبوسه سرو بیشتری را در مناطق جنوب ایران دارد و بسیار راحت آماده می شود پس همراه ما باشید.

مواد لازم:

سیب زمینی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

نان لواش به تناسب مواد

روغن به تناسب مواد

زرد چوبه ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به مقدار لازم

جعفری به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای درست کردن سمبوسه می توانید سیب زمینی ها را پوست بکنید نگینی کنید و بعد آب‌پز کنید. البته می‌توانید سیب زمینی را با پوست نیز آب‌پز کنید.سیب‌زمینی‌ها را به همراه آب، نمک و کمی روغن می‌پزیم. با اضافه کردن نمک و روغن سیب‌زمینی مزه دار می‌شود.

در فاصله‌ای که سیب زمینی‌ها آب‌پز می‌شوند، پیازها را خرد می‌کنیم و در ظرف مورد نظر سرخ می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم که پیازها خیلی خشک شوند. در آخر تفت هم کمی زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم تا پیازها خوش رنگ و طلایی شوند.

اگر بخواهید به مواد سمبوسه، گوشت چرخ کرده اضافه کنید باید بعد از تفت دادن پیازها گوشت را اضافه کنید و تفت دهید.

بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها پخت و سرد شد آن‌ها را با گوشت‌کوب له می‌کنیم.مواد سمبوسه شامل سیب زمینی، پیاز و همچنین سبزی‌های معطر ساطوری‌شده است، این مواد را به‌همراه کمی نمک، فلفل و زردچوبه با هم ترکیب می‌کنیم و تفت می‌دهیم.البته باید دقت داشته باشید که هنگام پختن سیب‌زمینی‌ها هم به آن نمک زدیم و مراقب باشید که مواد شور نشود.

می‌توانید مواد سمبوسه را داخل نان‌های رول کرده سرخ کنید. همچنین می‌توانید نان سمبوسه‌ها را مثلثی برش زده و سرخ کنید. اگر می‌خواهید سمبوسه‌های بزرگ درست کنید باید نان را به صورت طولی برش بزنید. اگر می‌خواهید سمبوسه‌های کوچک درست کنید، نان را به صورت عرضی برش بزنید.حالا برای پیچیدن سمبوسه مقداری مواد برمی‌داریم، در یک سمت نان قرار می‌دهیم و به حالت مثلثی نان را می‌پیچانیم.نان را تا می‌زنیم تا تمام اضلاع آن بسته شود. فقط اگر لبه‌های نان‌ خشک بود، کمی مرطوبش کنید.

بعد از پیچاندن سمبوسه‌ها آن‌ها را در روغنی که حدودا نیم‌سانت از سطح ظرف را پر کرده، سرخ می‌کنیم. فقط دقت کنید برای این‌که سمبوسه‌ها بازنشوند از سمتی که پیچیده شدند، داخل روغن قرار دهید.به‌جای سرخ کردن سمبوسه، می‌توانید آن‌ها را داخل فر بپزید تا سالم‌تر باشند.

وقتی سمبوسه‌ها سرخ شدند، طرف دیگر آن‌را سرخ می‌کنیم. سپس روغن اضافه آن‌را با کاغذ روغن‌گیر خشک می‌کنیم.

برای تهیه سمبوسه می‌توانید از سوسیس‌های خانگی هم استفاده کنید. در این صورت باید فلفل را از دستور آن حذف کنید.

ادویه‌های مخصوص سمبوسه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.

سمبوسه‌ها را با سس قرمز میل کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =