قلعه‌نویی روش بازی گل‌گهر را تغییر می‌دهد؟

در دیدار برابر پرسپولیس امیرقلعه‌نویی تیمش را با دو سیستم مورد محک قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، گل‌گهر از تیم‌هایی به شمار می‌رود که خیلی زود تمریناتش را زیر نظر امیرقلعه‌نویی آغاز کرد و این مربی که دومین فصل حضورش در سیرجان را تجربه خواهد کرد، امیدوار است رتبه‌ای بهتر از پنجمی فصل گذشته کسب کند و برای رسیدن به این هدف شاید شاهد آرایش جدیدی از آبی‌پوشان سیرجانی در لیگ 21 باشیم.

گل‌گهر دیروز مروز در دیداری دوستانه به مصاف پرسپولیس رفت؛ جایی که امیرقلعه‌نویی هم از نفرات جدیدش استفاده کرد و هم آنها را در قالب دو سیستم متفاوت ارزیابی کرد. سرمربی باتجربه گل‌گهر در نیمه اول از آرایش 2-5-3 بهره برد و محسن فروزان، مهران گلزاری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، مهدی تیکدری، علیرضا آرتا، فرشید باقری، علیرضا علیزاده، رضا شکاری، سعید صادقی و یونس شاکری بازیکنانی بودند که در این سیستم استفاده شدند.

در نیمه دوم امیرقلعه نویی اما تیمش را متفاوت از نیمه اول وارد زمین کرد و آرایش 1-3-2-4 را مورد استفاده قرار داد؛ جایی که محسن فروزان، حسین نخودکار، محمدرضا خانزاده، مسیح زاهدی، امین پور علی، علی اصغر عاشوری، ساسان حسینی، مرتضی تبریزی، بهنام برزای، احمد زنده روح و محمد آقاجانپور وارد زمین شدند.

گل‌گهر فصل گذشته بیشتر از ترکیب 2-4-4 استفاده کرد و علی‌رغم اینکه نفرات کاملی برای این پست در اختیار نداشت، به خصوص در شروع سال 1400 نتایج خیلی خوبی گرفت و درنهایت هم با عنوان پنجمی لیگ و رسیدن به جمع 4 تیم پایانی مسابقات کارش را خاتمه داد.

بی‌شک در فصل جدید هم بازیکنان و هم مربیان گل‌گهر به دنبال کسب نتایج بهتری هستند و این احتمال وجود دارد که قلعه‌نویی با توجه به در اختیار داشتن 5 مدافع میانی و بازیکنان رونده‌ای نظیر برزای، آقاجان‌پور، تیکدری و ... از سیستم سه دفاعه استفاده کند. فعلا که در اولین مسابقه علی‌رغم اینکه مدت زمان زیادی از شروع تمرینات آبی‌پوشان سیرجانی سپری نشده و از 2 سیستم مختلف نیز بهره برده شد، اولین پیروزی برای کادر فنی گل‌گهر به دست آمد و حالا باید دید در آینده  شاهد چه تغییراتی در آرایش نفرات و ترکیب آنها در زمین خواهیم بود. 

گفتنی است امیرقلعه‌نویی 2 دیدار نیمه نهایی جام حذفی برابر استقلال و همینطور دیدار برگشت برابر پرسپولیس را در لیگ بیستم با سیستم سه و آرایش 2-5-3 آغاز کرده بود و نشان داد که اصلا بدش نمی‌آید که تیمش رفته رفته تطابق بیشتری با این سیستم پیدا کنند.

کد خبر: 1110289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =