ساخت کارخانه تولید موادمخدر در افغانستان توسط یک شرکت استرالیایی

به گفته سخنگوی وزارت کشور دولت موقت طالبان، یک شرکت خارجی قرار است کارخانه فرآوری و بسته‌بندی نوعی ماده مخدر را در افغانستان بسازد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک شرکت خارجی در توافق با حکومت سرپرست طالبان، یک کارخانه فرآوری نوعی ماده مخدر به‌نام چرس (حشیش) در افغانستان می‌سازد.

«قاری سعید خوستی»، سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست طالبان روز چهارشنبه، چهارم آذر، در توییتی از این شرکت خارجی «cpharm» نام برد و گفت که این شرکت می‌خواهد در افغانستان کارخانه فرآوری و بسته‌بندی چرس ایجاد کند.

به گفته خوستی، تمام مراحل قرارداد با این شرکت تکمیل شده و قرار است در روزهای آینده، کار ساخت این کارخانه آغاز شود.

سخنگوی وزارت کشور طالبان تأکید کرده است که پس از این همه تولیدات چرس در افغانستان به‌صورت قانونی تنها با این شرکت خارجی قرارداد خواهد شد.

خوستی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت «cpharm» که در ساخت این کارخانه ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند، از چرس در ساخت داروها و یک نوع کرم استفاده می‌کند.

خوستی در مورد اینکه کمپنی «cpharm» مربوط به کدام کشور است، چیزی نگفته است. با این حال، رسانه‌های خارجی‌ گزارش داده‌اند که این شرکت استرالیایی است.

در زمان حکومت پیشین فروش و قاچاق چرس به عنوان مواد مخدر در افغانستان غیرقانونی بود و صدها تن به جرم قاچاق آن در زندان‌های این کشور به سر می‌بردند.

طالبان نیز پس از تسلط دوباره بر افغانستان، وعده کرده بودند که تولید مواد مخدر، از جمله چرس را به صفر می‌رسانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1119631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =