انتقاد عمو پورنگ به نداشتن نوآوری در تولید برنامه‌های کودک / برنامه‌سازان متنوع‌تر عمل کنند

داریوش فرضیایی گفت: پورنگ یک برند است ولی تمام کارها نباید به آن ختم شود، چرا سعی نمی‌کنیم نوآوری داشته باشیم؟

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) مجری برنامه کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چرایی نبود برنامه مناسب برای کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون اظهار کرد: در همه جای دنیا همه چیز از فونداسیون شروع می‌شود، فونداسیون یک انسان نیز از بچگی شروع می‌شود، بچگی یک انسان اگر درست، علمی و تخصصی پی‌ریزی شود مطمئنا در درازمدت نتایج خوبی خواهد گرفت. بچه‌ها همان فونداسیون هستند که باید بسیار محکم و استوار به آنها پرداخته شود و نه تنها در مقوله سینما و تلویزیون بلکه در آموزش و پرورش و غیره نیز نیاز است که به آنها پرداخته شود ولی متاسفانه کمتر شاهد چنین چیزی هستیم.

بیشتر بخوانید:

مسئولان صدا و سیما علاقه‌ای به بچه‌ها ندارند / ساخت برنامه کودک سخت‌تر از گذشته

وی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که ۲۵ سال از عمرم را صرف بچه‌ها کردم، اظهار کرد: من از عملکرد خود بسیار راضی هستم چرا که دغدغه همیشگی‌ام این بوده که آنچه در توان دارم و در اختیارم قرار داده‌اند را به بطالت و بیهودگی استفاده نکنم اما احساس می‌کنم که کار برای بچه‌ها نیازمند یک کار اصولی و کاملا کارشناسانه و تخصصی است و یک پورنگ نمی‌تواند تمام این موارد را عملی کند و من تنها بخشی از این امر را بر عهده داشتم.

عمو پورنگ

عمو پورنگ افزود: ما نیازی به فرش قرمز و هیچ چیز دیگری نداریم ولی نیاز به حمایت داریم و این حمایت می‌تواند در قالب مالی و علمی صورت بگیرد تا شاهد آثاری خوب در سینما و تلویزیون باشیم.

وی عنوان کرد: پورنگ یک برند است ولی تمام کارها نباید به پورنگ ختم شود. چرا ما کارهای نو نمی‌سازیم؟ پورنگ برای خود یک سبک است این سبک باید بماند و من نمی‌گویم که باید از بین برود تنها صحبت من این است که چرا سعی نمی‌کنیم نوآوری داشته باشیم.

مجری برنامه کودک گفت: من خود همیشه سعی کرده‌ام در کارهایم چه در قالب نمایش، شعر، دکور و یا هر چیز دیگری نوآوری داشته باشم ولی معتقدم کار کودک بسیار وسیع بوده و دارای المان‌ها و موضوعات مختلفی است که نباید فقط به یک برند مانند عموپورنگ اکتفا کرد، البته باید این نکته را یادآوری کرد که می‌توانیم از افراد تاثیرگذار دیگر نیز استفاده کنیم به شرط اینکه برنامه‌ریزی و یک استراتژی بلندمدت برای برنامه‌سازی در زمینه کودک داشته باشیم به این معنا که از افراد فقط در یک دوره استفاده نکنیم و سپس محو شوند و این امر نشان‌دهنده این است که یک جای کار می‌لنگد.

عمو پورنگ در پایان با بیان اینکه در برنامه‌سازی کودک باید یک برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم و مطابق با استاندارد برنامه‌سازی روز و جهان پیش برویم، گفت: برنامه‌سازی یک استاندارد دارد و کودک یعنی رنگ، شادی سرود، آهنگ و هیجان و مسائل تربیتی نیز باید به نحو احسن در آن لحاظ شود و برنامه‌سازان کودک باید به‌روزتر و متنوع‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =