تصمیم جدید مجلس برای سرباز معلم‌ها / قانون جنجالی بعد از رتبه بندی معلمان

منادی گفت: بعد از رتبه بندی معلمان قانون جنجالی بعدی که کمیسیون آموزش و مجلس بررسی خواهد کرد، رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو آموزش و پرورش است. این طرح شامل سرباز معلم‌ها هم خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره برنامه کمبود نیروی آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با قراردادهای غیر رسمی در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است و در حال حاضر نیز به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید

چرا سرباز معلم‌ها استخدام نمی‌شوند؟

او ادامه داد: بعد از رتبه بندی معلمان قانون جنجالی بعدی که کمیسیون آموزش و مجلس بررسی خواهد کرد، رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو آموزش و پرورش است. این طرح شامل سرباز معلم‌ها هم خواهد شد.

منادی توضیح داد: در واقع نزدیک به یک سال است که هفت طرح در زمینه ساماندهی نیروی انسانی به کمیسیون آموزش ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شد و خروجی آن یک طرح در قالب هفت ماده است که در کمیسیون مطرح شده است.

به گزارش ایسکانیوز، موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پروش در سال‌های اخیر در حال تبدیل شدن به یک بحران است. از سال ۹۰ که دانشگاه‌های تربیت معلم به دانشگاهی عمومی تبدیل شدند یا در همان سال‌ها جمع بسیاری از معلمان با سابقه با ۲۵ سال بازنشسته شدند، کارشناسان چنین روزهایی را در آموزش و پرورش پیش‌بینی می‌کردند. پس از آن هم با اتخاذ سیاست‌های غلط در جذب نیرو این موضوع عمق بیشتری پیدا کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1133184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 1
      سلام خداخیرتون بده که بالاخره به فکر نهضتی های بعد از ۹۲ هم افتادید
    • غلامی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      12 2
      سرباز معلمین علاوه بر داشتن سطح تحصیلات ، دوسال تجربه تدریس مستقیم در مدارس دولتی و گذراندن دوره های بدو و ضمن خدمت و هم چنین تایید مراحل گزینش و دارا بودن کد پرسنلی شرایط لازم را دارا هستند به یاری خدا جذب شامل سرباز معلمین عزیزهم خواهدشد.
    • Aaa IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 9
      استخدام سرباز معلم ها یعنی خیانت به سربازان دیگه که درمرز وجاهای سخت خدمت می‌کنند حالا سرباز معلم ها ۲رسال سربازی رو به خاطر این که راحت تر بگزرونند میرن سرباز معلم میشن ودر کمال پروریی فاز معلم شدن وتوقع استخدام شدن هم دارند استخدام سرباز معلم یعنی نقض آشکار قانون .
      • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
        1 0
        کدوم قانون
      • پارسا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
        1 0
        خیلی عذر میخوام شما چرا همه رو یکی میکنید؟ بنده همزمان با چهار سال تحصیلم در دانشگاه در مدارس روستا تدریس میکردم و بعد با علاقه به تدریس سرباز معلم شدم این که میفرمایید برای راحتی میرن و همه رو یکی میکنید دور از وجدان و انسانیته! اونی که برای علاقش و خدمت به محصلین محروم میره یه طرف قضیه هست و اونی که برای راحتی میره طرف دیگه! گرچه اون طور که میگید راحتی هم نداره هرکس میگه راحته برای خودش میگه