تحویل محموله نفتی توقیف‌شده ایران به آمریکا

مقامات گارد ساحلی یونان اعلام کرده‌اند بنا بر درخواست وزارت دادگستری آمریکا، محموله نفتی توقیف‌شده ایران را در راستای اجرای تحریم‌های آمریکا به این کشور تحویل می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت یونان اعلام کرده است ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران  را که پیش‌تر توقیف شده بود، به آمریکا تحویل می‌دهد.

مقام‌های پلیس بندری یونان گفته‌اند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و در جهت اجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می‌شود.

گارد دریایی یونان روز ۱۹ آوریل نفت‌کش حامل این محموله را در کناره جزیره اویا توقیف کرد.

به گفته سخنگوی پلیس بنادر یونان، هزینه تحویل کشتی توقیفی از ایران گرفته می‌شود.

در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران (در غیاب سفیر) امروز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره مدیترانه ضمن یادآوری تعهدات بین‌المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور بدلیل نقص فنی، تسلیم در برابر فشارهای غیرقانونی آمریکا را غیر قابل پذیرش و محکوم دانست و افزود: تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین‌المللی است که مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف‌کنندگان غیرقانونی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود چشم‌پوشی نخواهد کرد و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین‌المللی خود در عرصه دریانوردی و کشتیرانی ملتزم و پایبند باشد.

کاردار سفارت یونان نیز در این دیدار اعلام کرد که بلافاصله مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خویش ابلاغ خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1142007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =