ماندگاری بوتاکس چقدر است؟ چگونه تاثیر آن را افزایش دهیم؟

شروع اثرگذاری بوتاکس بعد از تزریق در بیمار، ممکن است چند روز طول بکشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اکثر افراد بدون هرگونه انقباض عضلانی در یک دوره ۵ تا ۷ روزه به حداکثر مزایای تزریق بوتاکس دست پیدا می کنند. سپس تغییر اندکی در بیمار تا ۳ الی ۴ ماه بعد از تزریق رخ می دهد تا جایی که به تدریج نتیجه تزریق بوتاکس کمرنگ‌تر می‌شود. عضلات از کار افتاده، مجدداً شروع به انجام فعالیت های معمول خود می‌کنند و چین و چروک در صورت بیمار دیده خواهد شد. « حدود یازده میلیون نفر در سراسر دنیا از بوتاکس استفاده می‌کنند که آن را به یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی غیر جراحی تبدیل کرده است.»

 ماندگاری

اثر تزریق بوتاکس در تمامی بیماران مشابه نخواهد بود و در بعضی مشکلات غیر از زیبایی، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. بعضی بیماران گفته اند که نتایج درمان آنها تا ۴ الی ۵ ماه باقی مانده است، در حالی که در بعضی دیگر این عدد در حدود ۲ الی ۳ ماه است و سپس نتایج تزریق بوتاکس شروع به از بین رفتن می کند.

با توجه به از بین رفتن تدریجی نتایج تزریق بوتاکس، این بیماران با مشاهده حرکات اولیه عضلات، برای تزریق بعدی به پزشک مراجعه می کنند. بوتاکس، بوتاکس دیسپورت و بوتاکس زئومین مشابه باقی داروها هستند و روی افراد مختلف، نتایج مختلفی را نشان می دهند.

سردردهای میگرنی

بیمارانی که برای درمان سردردهای میگرنی اقدام به تزریق بوتاکس می کنند، زمانی که با بازگشت سردردهایشان مواجه می شوند، باید برای نوبت بعدی تزریق به پزشک مراجعه کنند. کاهش سردردها به نظر با بهبود چین و چروک ها همراه می شود و برای مدت زمان مشابهی نیز باقی خواهند ماند. اخیراً مشخص شده که بسیاری از سردردهای میگرنی و سردردهای ناشی از اضطراب در نتیجه اعصاب حسی تحت فشار توسط عضلات صورت ایجاد می شوند. اعصاب حسی در مسیر خود به پوست از عضلات صورت عبور می کنند. با فلج کردن یا تضعیف عضلات به کمک تزریق بوتاکس، بوتاکس دیسپورت یا بوتاکس زئومین، اعصاب دیگر تحت فشار قرار نخواهند گرفت و بیماران با سردردهای کمتر و خفیف‌تری مواجه خواهند شد.

عضلات فک

بوتاکس

از بوتاکس معمولا برای کوچکتر کردن عضلات فک پایینی استفاده می شود که ظاهر زاویه دارتر، جوانتر و زنانه تری به صورت می دهد. کوچکتر شدن و تضعیف عضلات فک پایینی باعث می شود تا دندان قروچه بیمار در شب نیز کاهش یابد و این موضوع به کاهش سردرد نیز منجر خواهد شد. بسیاری از بیماران حدود شش ماه و یا حتی بیشتر از نتایج این تزریق ها (کاهش اندازه عضلات و تضعیف آن) بهره مند می شوند. با توجه به آنکه عضلات فک پایینی به عنوان قوی ترین عضلات بدن شناخته می شوند، امکان فلج شدن دائمی آن و از دست رفتن قدرت جویدن ممکن نیست.

تعریق بیش از حد

استفاده رایج دیگر از بوتاکس برای کاهش تعریق زیر بغل دستان و کف دست است که ارتباط میان انتهای عصب و غدد عرق ریز را مختل می کند. ماندگاری نتایج در این نقاط تا یک سال هم گزارش شده است. برای تعیین نواحی دارای بیشترین تعریق، آنها خشک شده و سپس روی آنها نشاسته مالیده می شود. نشاسته با جذب رطوبت عرق، به رنگ آبی تیره یا بنفش تغییر رنگ می دهد که نشان دهنده قسمت‌هایی است که به درمان نیاز دارند.

بوتاکس پیشانی

بوتاکس

به طور کلی نتایج تزریق بوتاکس در پیشانی تا حدود چهار ماه باقی می ماند. با اینحال ماندگاری درمان به دوز مصرفی، تحمل بدن شما در مقابل محصول، سطح ورزش، و فاکتورهای دیگری بستگی دارد.

اگر شما باردار و شیرده نیستید، بالای 18 سال سن دارید و از سلامت جسمانی کاملی برخوردار هستید، تزریق بوتاکس پیشانی برای شما مناسب می باشد. بوتاکس پیشانی برای افرادی که دچار افتادگی پلک، صورت نامتقارن و عارضه های پوستی نیستند، مناسب می باشد.(منبع)

معمولا هر چند وقت یکبار می توان تزریق بوتاکس انجام داد؟

برای تعیین اینکه هر چند وقت یکبار می توانید تحت تزریق بوتاکس قرار بگیرید با پزشکتان صحبت کنید. معمولاً انجام تزریق در فواصل کمتر از سه ماه انجام نمی شود تا بدن در مقابل بوتاکس مقاوم نشود. اگر به صورت مرتب تحت تزریق بوتاکس قرار می گیرید، می توانید فاصله بین تزریق هایتان را طولانی تر و حتی تا ۶ ماه نیز افزایش دهیدو

 چطور ماندگاری بوتاکس را طولانی تر کنم؟

 اگر به دنبال روشی برای طولانی تر کردن نتایج ناشی از تزریق بوتاکس بوده اید، در اینجا به چهار روشی که می‌توانید به کمک آن این ماندگاری را افزایش دهید، پرداخته شده است.

 به دنبال یک پزشک مجرب باشید.

احتمالا شنیده اید که عامل تزریق و نه ماده ای که تزریق می شود (درباره بوتاکس)، عامل تعیین کننده ماندگاری نتایج است. برای دستیابی به کاهش طبیعی و ماندگار چین و چروک، لازم است که یک عامل تزریق مجرب و ماهر را انتخاب کنید که دوز مصرفی مناسب با مورد هرکس را بتواند تشخیص دهد.

عضلات مربوطه را بعد از تزریق فعال کنید.

بلافاصله بعد از تزریق باید شروع به حرکت دادن عضلات در ناحیه درمان کنید. این موضوع به توزیع هرچه بهتر محصول کمک میکند و ماندگاری نتایج را نیز افزایش می دهد.

از مالیدن صورتتان از ۲۴ تا ۴۸ ساعت خوددداری کنید.

اگرچه توصیه می شود که تحرک عضلات را در دستور کار قرار دهید اما بیماران نباید از دستانشان استفاده کنند و منجر به حرکت محصول تزریق شده به نقاط جدید شوند.

قرارگیری در معرض نور خورشید یا فلش دوربین را محدود کنید.

مراقبت در برابر نور خورشید یک نکته مفید برای بالا بردن ماندگاری تزریق بوتاکس و حفظ سلامت پوست است. آسیب ناشی از نور خورشید یکی از قابل پیشگیری ترین دلایل بروز چین و چروک و نشانه های اولیه پیری است. به طور کلی دور ماندن هرچه بیشتر از خورشید و استفاده از کرم ضدآفتاب با spf حداقل ۳۰ از اهمیت بسیاری برخوردار است

استرستان را پایین نگاه دارید.

استرس منجر به آسیب دیدگی پوست و جوش می شود و باعث میشود که نتیجه بوتاکس زودتر از بین برود. به همین دلیل متخصصین پوست توصیه می کنند که از روش های مدیتیشن برای طولانی تر کردن نتایج تزریق استفاده کنید. استرس خودش را درست در صورتتان نشان میدهد و باعث می شود چهره اخمویی پیدا کنید. این مسئله باعث می شود که عضلاتی که با تزریق بوتاکس به دنبال آرام سازی آن هستید، تحت فشار قرار گرفته و دوره عمر درمان را کوتاه می کنند. هرکاری که می توانید، یوگا و مدیتیشن و ... را برای پیشگیری از بروز افکار منفی اجرا کنید.

این مطلب تبلیغاتی است

کد خبر: 1142161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =