نادال سلطان خاک رس، آقای تنیس جهان

رافائل نادال به نود و دومین عنوان قهرمانی در طول دوران ورزشی‌اش رسید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رافائل نادال در فینال مسابقات رولاند ‌گاروس در زمین فیلیپ شاتریه به مصاف کسپر رودِ نروژی رفت. در این دیدار که بین استاد و شاگرد بود، رافائل نادال در ۲ ساعت نسخه شاگرد جوانش را پیچید و توانست با نتیجه ۳بر۰ کسپر رود را شکست دهد و عنوان قهرمانی دومین گرند اسلم جهان در فرانسه را بنام خود کند.

در ست اول این مسابقه رافائل نادال مطابق انتظارات شروعی کوبنده داشت و با بریک کردنِ رود در همان ابتدای کار او را تحت فشار قرار داد و درنهایت با نتیجه ۳-۶ به برتری در این ست دست پیدا کرد.

در ست دوم کار برای نادال کمی متفاوت پیش رفت و کسپر در حالی که با قدرت جوانی خود ۳بر۱ جلو افتاده بود، این نادال بود که با تجربه خود در برگشتی چشم گیر با بک هند و ضربات قدرتی بازی را مثل ست اول ۶بر۳ کرد و نتیجه را در مجموع ۲بر۰ بسود خود کرد.

اوج قدرت رافا در ست سوم بود که با یک بازی مثال زدنی شاگرد جوان خود را ۶بر۰ شکست داد تا ثابت کند که هنوز دود از کنده بلند می‌شود.

با این پیروزی در فرنچ اوپن نادال برای چهاردهمین بار قهرمان شد تا یکبار دیگر به همه ثابت کند که او سلطان خاک رس است و مصدومیت و ناآمادگی هیچکدام حریف این ماتادور اسپانیایی نمی شود.

رافا با این پیروزی عناوین قهرمانی خودش در مسابقات آزاد را به عدد ۲۲ رساند تا اختلافش با راجر فدرر سوییسی و نواک جوکوویچ صرب را به دو برساند.

نادال با این قهرمانی به نود و دومین عنوان قهرمانی در طول دوران ورزشی‌اش رسید. اگر می‌خواهید به اهمیت کار او در مسابقات آزاد فرانسه پی ببرید کافی است بدانید تعداد قهرمانی‌های او در رولن گاروس به اندازه تمام گرنداسلم‌هایی است که پیت سمپراس اسطوره امریکایی ورزش تنیس موفق به کسب آن‌ها شده است!

رافائل قبل از بازی در یک مصاحبه با سوال خبرنگار که دوست دارد یک قهرمانی دیگر بدست آورد یا یک پای چپ سالم به او هدیه دهند، در پاسخی جالب گفت: یک پای چپ سالم! زیرا قهرمانی ها موقتی هستند و برای ادامه زندگی سالم و لذت بخش به یک پای سالم نیاز دارم.

در حالی که شاید همگان منتظر خداحافظی نادال برای همیشه از دنیای تنیس بودند، او در یک مصاحبه خیال هواداران خود را راحت کرد و با بیان اینکه «نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما از مبارزه دست نمی‌کشم تا بتوانم هم‌چنان به بازی کردن ادامه دهم.» شادی خاصی به طرفداران خود در سراسر جهان داد.

حساب رئال مادرید در توییتر با توجه به ۱۴ قهرمانی نادال و قهرمانی ۱۴ در جام باشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۲۲ به استقبال این قهرمانی رفت و نوشت:

"تبریک برای یک شاهکار تاریخی جدید؛
و با توجه به طرفدارای نادال از رئال مادرید این قهرمانی را تبریک گفت و نوشت.
۱۴ بدون تردید یک عدد جادویی در سال ۲۰۲۲ است. "

رافا با این قهرمانی بار دیگر بزرگی خود را در این رشته جذاب و دیدنی ثابت کرد و احتمالا بعد یک هفته برای تنیس ویمبلدون در تیرماه آماده می‌شود تا بار دیگر هواداران اسپانیایی و دیگر طرفداران خود در جهان را به وجد آورد.

محسن بهره دار

کد خبر: 1143145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =