تحول آموزشی از اهداف مدرسه تلویزیونی/ آموزش باید آمیخته به سرگرمی باشد

مدیر شبکه آموزش گفت: مدرسه تلویزیونی ایران یک کلاس درس نیست و گاهی یک بازی است. در این مدرسه آموزش همراه با سرگرمی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری مدرسه تلویزیونی ایران با حضور مدیر شبکه آموزش و اصحاب رسانه در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: من اطمینان دارم که آن چه تحت عنوان تحول و عدالت آموزشی می‌شناسیم با مدرسه تلویزیونی ایران رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران ناظر به دو اتفاق است اتفاق اول عدالت آموزشی است که در کشور ما به شدت مغفول مانده است. مرور بیانات مقام معظم رهبری نشان دهنده گلایه ایشان از کوتاهی در این زمینه است . تعبیر ایشان است که ساختارنظام آموزشی ما باید به سمتی برود که نصیب آموزشی یک دانش آموز در شمال شهر تهران با یک دانش آمو در یک منطقه محروم دور از مرکز برابر باشد.آیا الان این گونه است؟ آیا قبولی های کنکور و سهم و نصیب آموزشی دانش آموزان مناطق مختلف ایران یکسان است؟

عبدالعالی ادامه داد: هدف اول این طرح حرکت به سمت عدالت آموزشی است یعنی هر کسی که در خانه تلویزیون دارد به بهترین محتوای آموزشی دسترسی رایگان داشته باشد. در حالی که با دسترسی بالای ۹۹درصد آنتن تلویزیون و حدود ۶۰میلیون دستگاه گیرنده خیلی باعث تأسف است که طبق اعلام مدیران آموزش و پرورش در دو سال اخیر که درگیر کرونا بودیم پنج میلیون دانش آموز با مشکل ادامه تحصیل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه در مدرسه تلویزیونی ایران به دنبال عدالت آموزشی هستیم، گفت: مدرسه تلویزیونی ایران مناطق محروم و افرادی که به تلویزیون دسترسی ندارند را مد نظر قرار داده است.

عبدالعالی افزود: هدف دوم تحول آموزشی است. یعنی امروز وقتی یک انیمیشن کوتاه برای دانش آموزان در فضای مجازی چهار میلیارد بازدید دارد به این معناست که شیوه آموزش و پرورش تغییر کرده و بادی آمیخته به سرگرمی و تفریح باشد.برای همین است که می‌گوییم در مدرسه تلویزیونی ایران یادگیری خوشمزه است.

وی با بیان اینکه آموزش باید آمیخته به سرگرمی باشد، گفت: مدرسه تلویزیونی ایران یک کلاس درس نیست و گاهی یک بازی است. در این مدرسه آموزش همراه با سرگرمی است یعنی همانطور که بچه ها دوست دارند کارتون ببینند منتظر آغاز آن بازی یا اتفاق جالب هستند که در قالب غیر مستقیم کلاس ارائه می شود و همان سرگرم آموزی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر برطرف شدن مشکلاتی که در زمان پخش برنامه های مدرسه تلویزیونی وجود دارد، نیز عنوان کرد: تمام سعی‌مان بر این است که در کنداکتور برنامه نظم مشخصی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: حجم کنداکتور در دبستان باعث شد سراغ دروس فارسی علوم و ریاضی برویم. در همه مقاطع هم کلاس جذابی در حوزه قرآن داریم. ظاهر این برنامه در شبکه آموزش است و این حجم درس در آنجا نمی‌شود به محض اینکه این کنداکتور پر شود سراغ کانال‌ها و شبکه‌های دیگر هم می‌رویم.

مدیر شبکه آموزش در خصوص اینکه دانش‌آموزان می‌توانند از چند طریق با مدرسه تلویزیونی همراه باشند، تأکید کرد: مدرسه تلویزیونی از چند روش قابل دیدن است. از طریق قاب تلویزیون و زمانی که رأس ساعت ۲ بعدازظهر و ساعت‌های دیگر تا شب برنامه‌ریزی شده است. اما کسانی که در این زمان‌ها نتوانستند با ما همراه باشند معلمان‌مان می‌توانند این آموزش‌ها را ضبط و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و یا از طریق فضای‌مجازی و تلوبیون، رایگان از این محتواها بهره ببرند. 

عبدالعالی در پایان از همه کسانی که می‌توانند به هرچه بهتر شدن مدرسه تلویزیونی کمک کنند درخواستِ نقش‌آفرینی کرد و گفت: از دوم مهرماه هر روز شنبه تا پنجشنبه با ۵ ساعت برنامه تولیدی در خدمتِ مخاطبین هستیم تا آخر خرداد سال آینده این تولید ادامه دارد. این رکورد تولید برنامه به حساب می‌آید. چون در آن نیت به سمت عدالت آموزشی است.

کد خبر: 1154176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =