علائم و نشانه‌های متفاوت مشکلات بدن

همه انسان ها بیمار می شوند اما هر بیماری قبلا از حاد شدن یک سری نشانه ها دارد که اگر آنها را جدی بگیرید بیماریتان شروع نشده تمام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاملاً طبیعی است که بعضی ها علائم یکسری از بیماری ها را جدی نمی گیرند، زیرا نمی‌ خواهند که این اتفاق واقعی باشد. در واقع یک مکانیزم دفاعی از خود نشان می دهند و می ترسند که به پزشک مراجعه کنند؛ اما اگر علائم اصلی ضعف بدن را که در این بخش برخی از آنها را عنوان میکنیم، بشناسید، قطعاً کارتان راحت تر خواهد بود، زیرا می‌دانید که در صورت بروز کدام علائم باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

خطرات نخوابیدن و وضعیت بدن بعد ۲۴ ساعت بیداری

ادرار تیره

ادرار تیره می تواند به خاطر کم آبی بدن اتفاق بیفتد و علامت مشکلات جدی مانند بیماری کبدی است. کاملاً طبیعی است که رنگ ادرار در روز های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما باید در محدوده مشخصی از رنگ زرد باقی بماند. اگر در این باره چیزی واقعا غیرعادی دیدید، آن را نادیده نگیرید.

خروپف بیش از حد

خر و پف مزمن می تواند به خاطر آپنه خواب اتفاق بیفتد؛ وضعیتی که جدی است و تنفس را مدام دچار مشکل می کند و ممکن است خواب بقیه را هم به هم بریزد. مطالعات نشان می‌ دهند که تقریباً نیمی از افرادی که به طور منظم خروپف می کنند، احتمالاً به آپنه انسدادی خواب دچار هستند و باید آزمایش بدهند.

خستگی بیش از حد

خستگی بدون دلیل می تواند علامت بیماری هایی مثل دیابت نوع دو باشد، زیرا بدن در چنین حالتی نمی تواند انرژی را از گلوکز دریافت کند که باعث خستگی شدید خواهد شد. در واقع بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذایی که می خورید دریافت نمی کند، بنابراین ممکن است احساس خستگی زیادی کنید.

چربی زیاد دور شکم

چربی خیلی زیاد اطراف کمر و شکم نشان دهنده مشکلات جدی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 است. در واقع چربی دور شکم احتمال سکته مغزی را هم افزایش می دهد. گاها علل اصلی مرگ و میر در دیابت بوده و حتی ممکن است منجر به برخی از سرطان های خاص هم شود.

دل درد یا معده درد

دردِ معده می تواند علامت استرس کنترل نشده هم باشد. تحقیقات نشان می دهند که رابطه جدی بین مغز و سیستم گوارش و همچنین سیستم عصبی وجود دارد و در نتیجه نباید معده درد را نادیده بگیرید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1154281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =