ماجرای غذای دانشجویی ۵۰ هزار تومانی در برخی واحدهای دانشگاه آزاد چیست؟

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: براساس سیاست ابلاغی دانشگاه آزاد اسلامی، خیلی از واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور سلف سرویس خود را به هتل‌ها و افراد حقیقی بیرون از دانشگاه اجاره می‌دهند و غذای دانشجویی را با نرخ آزاد عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخیرا تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت افزایش چند برابری و غیرمنتظره نرخ غذای دانشجویی سلف واحد خود گله داشتند. بنظر می‌رسد علت این افزایش قیمت‌ها، تفویض اختیار تصمیم‌گیری در خصوص واگذاری بوفه‌های دانشجویی، رستوران‌ها، سلف سرویس واحدها به کمیسیون معاملات استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که چندی پیش از سوی معاونت توسعه و مدیریت منابع این دانشگاه ابلاغ شد.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در ارتباطی که با خبرنگار ایسکانیوز گرفت، ضمن انتقاد از نرخ جدید غذاهای دانشجویی بیان کرد: قیمت غذای دانشجویی سلف واحد ما پس از بازگشایی به طرز عجیب و غریببی افزایش یافته و کسی پاسخگو نیست. غذایی که تا پیش از این با قیمت زیر ده هزارتومان می‌خریدیم حالا به 50 هزار تومان رسیده‌است. معلوم نیست که آیا این مقدار مصوب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است یا خیر. تا کنون هم هیچ گونه اطلاع رسانی در این خصوص نشده است.

ماجرای غذای دانشجویی ۵۰ هزار تومانی در برخی واحدهای دانشگاه آزاد چیست؟

برای پیگیری این موضوع به سراغ یکی از مسئولان دانشگاه آزاد بندرعباس رفتیم. سعید مرادپور معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: براساس سیاست ابلاغی دانشگاه آزاد اسلامی، خیلی از واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور سلف سرویس خود را به هتل‌ها و افراد حقیقی بیرون از دانشگاه اجاره می‌دهند و غذای دانشجویی را با نرخ آزاد عرضه می‌کنند. ما قیمت غذاهای مختلفی که در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد را بررسی کردیم که میانگین مقدار آن، ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: بهای نهایی غذای دانشجویی را صرفا مبتنی بر خرید مواد اولیه که از بازار آزاد تهیه می‌شود، تعیین کردیم و مواردی مثل هزینه نیروی انسانی و فضا، استهلاک، نگه‌داری از دستگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه و سلف، گاز را به عنوان یارانه دانشجویی در نظر گرفتیم تا از این طریق به کاهش هزینه‌های دانشجویان کمک کنیم. بر این اساس، محدوده نرخ غذای دانشجویی بین ۳۰ تا ۴۵ و نهایتا ۵۰ هزار تومان است.

مرادپور عنوان کرد: همچنین در راستای تلاش برای کاهش نرخ تمام‌شده غذای دانشجویی، از بخش‌های دولتی مانند کمیسیون دانشجویی استانداری درخواست کردیم تا اقلام غذایی را در اختیار ما قرار دهند که متاسفانه بخش بازرگانی استانداری تا کنون هیچ اقدامی در پاسخ به نامه ما انجام نداده است. امیدواریم بتوانیم با پیگیری درخواست خود در استانداری و دریافت مواد اولیه، قیمت‌های موجود را شکسته و آن را کاهش دهیم.

او گفت: به منظور بهبود کیفیت غذای دانشجویی واحد، موادخوراکی اولیه از برنج مرغوب، گوشت و مرغ تازه و گرم به جای یخ‌زده استفاده می‌شود و سعی کردیم از اقلام درجه یک بازار خرید داشته باشیم. حتی سلف دانشجویی غذای جلسات با مهمانان ما از سازمان مرکزی را سرو می‌کند و غذایی از بیرون تهیه نمی‌شود.

به گفته معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد واحد بندرعباس، نرخ غذای دانشجویی در واحدهای استان تهران در سال گذشته که در آن‌جا تدریس داشتیم، مابین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان و غذاهای دیگری که در اختیار اساتید قرار می‌دادند در محدوده ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان بود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1154283

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =