چالش‌های نسخه‌نویسی الکترونیک در مناطق محروم

قاسمیان گفت: زیرساخت‌ها در مناطق محروم ضعیف هستند و حتی با وجود استفاده از اینترانت (اینترنت ملی) در مواقع شلوغی با مشکل مواجه می‌شویم. البته تغییراتی انجام شده و در مقایسه با گذشته وضعیت بهتر شده اما مشکلات مربوط به کندی هنوز وجود دارد.

مهدی قاسمیان پزشک خانواده ساکن جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات نسخه‌نویسی الکترونیک در مناطق محروم گفت: گاهی با کندی و قطعی سامانه‌ها مواجه می‌شویم و باید تا بازگشت به حالت عادی صبر کنیم. نسخه‌نویسی در سامانه سیب هم قابل اعتماد نیست زیرا در مواردی با تغییر نسخه مواجه شده‌ایم یا حتی نسخه بعد از ارجاع پاک شده است.

بیشتر بخوانید

کمبود آنتی بیوتیک همچنان در کشور وجود دارد

او افزود: زیرساخت‌ها در مناطق محروم ضعیف هستند و حتی با وجود استفاده از اینترانت (اینترنت ملی) در مواقع شلوغی با مشکل مواجه می‌شویم. البته تغییراتی انجام شده و در مقایسه با گذشته وضعیت بهتر شده اما مشکلات مربوط به کندی هنوز وجود دارد.

قاسمیان اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که سامانه سیب در تغییر نسخه‌ها داشت به ما گفتند که از سامانه بیمه‌ها استفاده کنیم تا سامانه سیب اصلاح شود اما مشکلی که سامانه بیمه تامین اجتماعی دارد، کندی آن است. در سامانه بیمه سلامت هم با این مشکل مواجهیم که گاهی شماره تلفن ثبت شده برای بیماران درست نیست و شماره پیگیری برای آن‌ها ارسال نمی‌شود؛ ادامه روند درمان مانند دریافت دارو هم بدون شماره پیگیری امکان‌پذیر نیست. در این شرایط مجبور می‌شویم که نسخه‌ها را دستی بنویسیم تا بیمار معطل نشود. بخشی از مشکل به زمان ثبت نام بیمار برای بیمه سلامت برمی‌گردد که یا شماره اشتباه ثبت شده و یا تغییر کرده اما در سامانه اصلاح نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1158153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =