جوش وسط ابرو نشانه چیست؟

جوش یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است اما در هر قسمت صورت مثل وسط ابرو وجود جوش دلیل خاصی دارد که برای درمان بهتر است دلیل را پیدا کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با وجود اینکه آکنه و جوش یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است، می تواند به اشکال مختلف و در قسمت های متفاوتی از صورت ظاهر شود. همه چیز بستگی به این دارد که آکنه در کجا ایجاد شده است و ممکن است علت های آن متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

میوه و مواد غذایی ضد آکنه و جوش صورت

رایج ترین قسمتی که معمولاً جوش را در آن تجربه می کنید، روی پیشانی و بینی است. طبق اطلاعات موجود، منافذ پوست در این قسمت ها باز تر از قسمت های دیگر است و در نتیجه آلودگی ها، سلول های مرده پوست و چربی راحت لابلای آن ها نفوذ می کند.

جوش روی پیشانی و بینی ممکن است در هر نقطه ای از این قسمت ها رخ بدهد؛ اما برای خیلی از افراد دقیقاً وسط ابرو اتفاق می افتد. وسط ابرو جایی است که تجمع مو در آنجا بسیار بالا است و از طرفی شما در این ناحیه از موچین، نخ و وکس استفاده می‌ کنید؛ اما فولیکول مو باقی می ماند و احتمال اینکه آلودگی به خاطر استفاده از این لوازم در آنجا بالا برود، بیشتر خواهد بود که قطعاً باید راهی برای جلوگیری از جوش وسط ابرو باشد.

انواع جوش وسط ابرو

جوش ابرو مانند هر جوش دیگری در صورت، به خاطر کثیف شدن منافذ است؛ اما باید انواع آن را بشناسید. به طور کلی این جوش‌ ها شامل پاسچول ها، پاپیول ها و جوش های کیستی هستند که همه آنها بخاطر کثیفی منافذ پوست اتفاق می افتد و گاهی اوقات به خاطر ژنتیک که پوست چرب را ایجاد می‌ کند و گاهی به خاطر عوامل محیطی مثل آرایش و رژیم غذایی رخ می دهد. بعضی وقت ها هم پوست شما در این ناحیه به یک کار خاص مثلاً وکس واکنش نشان می دهد.

دلیل جوش وسط ابرو

بروز آکنه و جوش وسط ابرو میتواند به دلایلی باشد که در ادامه این بخش خواهید خواند:

اصلاح و وکس نامناسب

اگر می خواهید وکس کنید، باید حواستان به پوست وسط ابرو باشد. راه هایی که می توانید در پیش بگیرید، استفاده از ترکیب لیمو، آب و شکر است. شکر می تواند مو را از روی پوست بردارد و از ایجاد التهاب و آسیب به پوست جلوگیری کند؛ در صورتی که وکس به خاطر مواد فعالی که داخل خودش دارد، عامل ایجاد آسیب و قرمزی روی پوست خواهد بود؛ اما اگر از وکس استفاده نمی کنید و دچار جوش وسط ابرو می شوید؛ احتمالا در بدن تان مشکلی وجود دارد.

غذایی که می خورید

از طرفی غذایی که می خورید هم نقش مهمی در ایجاد شدن یا نشدن جوش دارند؛ مخصوصا اگر این جوش روی بینی و پیشانی تان باشد. بدین منظور از غذاهایی که حاوی اسید چرب امگا 3 هستند؛ استفاده کنید و از طرفی مصرف لبنیات را کاهش دهید.

چربی اضافه پوست

اما به طور کل رایج ترین دلیل برای جوش وسط ابرو چربی اضافه روی پوست است. پوست چرب می تواند یک عامل ژنتیکی باشد یا برای کسانی که از درمان غلط استفاده می کنند؛ رخ دهد.

اگر نمی ‌دانید که پوست چرب یا ترکیبی دارید و کارهایی مثل وکس را هم انجام نمی دهید، بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید که علت دقیقا چیست و چگونه باید آن را برطرف کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =