علوم انسانی یک دانش انسان‌ساخت است

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، عبدالله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان در واحد کرج برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان البرز اظهار داشت: سیستم دانشگاه آزاد اسلامی یک منظومه است که دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز یکی از مجموعه های ذیل آن است و می بایست در زمینه علوم انسانی و هنر بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به مظلومیت حوزه علوم انسانی و هنر بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، متاسفانه در حوزه علوم انسانی پیشرفت خوبی نداشته ایم در صورتی که بیشتر مسولان اجرایی در کشور، فارغ التحصیل حوزه علوم انسانی هستند و یا مجبور به گذراندن دوره های تخصصی در حوزه علوم انسانی هستند.

کلانتری در بخش دیگر سخنان خود گفت: علت عمده این عقب ماندگی، عدم تولید محصول در این حوزه هاست  و نباید دید مادی گرایی به علوم انسانی و هنر داشت.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: علوم انسانی یک دانش انسان ساخت است و همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه یک کارخانه ی انسان سازی است پس  پایه و اساس این موضوع در واقع فرهنگ و انسان است و ما اگر در دانشگاه توانستیم در حوزه های فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی فرهنگ سازی کنیم کار اساسی کردیم  در غیر این صورت آموزش صرف در یک حوزه بدون پرورش و انسان سازی به صلاح نیست.

این استاد تمام دانشگاه ادامه داد: در حوزه علوم انسانی باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشیم یکی از کارهای اساسی که باید در این حوزه انجام بگیرد بومی سازی علوم انسانی است. تقویت میان ر شته ای ها از دیگر موارد مهم است که باید در این حوزه مد نظر قرار گیرد. نکته سوم  که باید با جدیت پیگیری شود موضوع کاربردی سازی نتایج و تحقیقات علوم انسانی می باشد که دوستان باید بیشتر توجه و دقت داشته باشند. چهارم، سرمایه گذاری دولتی و حمایت از تولیدات علمی و فعالیت های علمی در بخش خصوصی و همچنین ترسیم نقشه راه جامع علوم انسانی از مسایل دیگری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ...

عبدالله محمدی مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جریان این مراسم بیان داشت: وجود اعضاء هیات علمی – کارمندان و فضای آموزشی مطلوب از  پتانسیل های خوب دانشگاه آزاد اسلامی کرج می باشد و کسب رتبه برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در سطح کشور  در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری، نشان از پشتکار و فعالیت و تلاش دسته جمعی این مجموعه دارد.

علوم انسانی یک دانش انسان‌ساخت است

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده است که باید امید را به کشور تزریق کرد و با برگزاری رویداد عصر امید این مقوله را نیز انجام داد و مسیر را نیز پیدا کرد. دانشگاه همواره تلاش کرده امید را به دانشجویان و مجموعه کشور تزریق کند و اقدامات متعددی انجام داده است.

محمدی خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم زیر ساخت ها را تقویت کنیم تا اعضاء هیات علمی و کارمندان از این زیر ساخت ها استفاده بهینه نمایند.

در پایان از پژوهشگران و فناوران برتر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی استان البرز با اهداء لوح و تندیس تقدیر گردید.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1164316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =