قیمت غذا نیمسال دوم دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اعلام شد/ واکنش تشکل‌های دانشجویی به تحریم سپاه توسط اتحادیه اروپا

«اعلام نرخ جدید غذای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی توسط وزارت بهداشت، واکنش بسیج دانشگاه شاهد به واژه خلیج عربی و اجازه شرکت دانشجویان علوم پزشکی دارای احکام انضباطی در امتحانات» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «واکنش تشکل‌های دانشجویی به تحریم سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا و اجازه شرکت دانشجویان علوم پزشکی دارای احکام انضباطی در امتحانات» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

اعلام زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی/ ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی به رئیس جمهور درباره سند تحول آموزش و پرورش نامه نوشتند

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد به استفاده رئیس جمهور عراق از استفاده واژه خلیج عربی، برگزاری مرحله دستگاهی بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و اعلام نرخ غذای نیمسال دوم دانشگاه‌های علوم پزشکی» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ اول بهمن ماه آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

محکومیت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران

دفتر اتحادیه تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: « سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت منطقه داشته است و علاوه بر اینکه در میان مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد در قلوب تمام مردم منطقه نیز به دلیل نابودی داعش دارای این جایگاه است. اروپایی‌ها باید بدانند حتی آن‌ها نیز امنیت خود در قلب کشورهایشان مدیون پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. بنابراین اروپایی‌ها هیچ جایگاه قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارند و اقدام آنها بدعت بدی را پایه‌ریزی می‌کند که یقیناً عواقبش گریبان‌گیر خودشان خواهد شد. 

در این بیانیه تاکید شده است: «ما دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) ضمن محکوم نمودن اقدام پارلمان اروپا از مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدام متقابل و برخوردی در حد و اندازه هستیم.»

قطعنامه اتحادیه اروپا نمود واقعی نقض حاکمیت دولت‌هاست

 بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار مطلبی، اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که سازمان‌های تروریستی نامیده را محکوم کرد.

در این مطلب عنوان شده است: «قطعنامه‌های اخیر نمود واقعی گام برداشتن در راستای نقض حاکمیت دولت‌هاست؛ امری که بارها در منشور سازمان ملل به آن اشاره و همه‌ی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی ملزم به رعایت آن کرده است. ظلم به بشر که این‌ روزها با اسم «حقوق بشر» جاری می‌شود، چشم‌ها را از شکنجه در زندان‌ گوانتانامو، کشته شدن سیاه‌پوستان در قلب آمریکا، کودکان یمنی، جوانان فلسطینی و ترور و تحمیل جنگ در گوشه و کنار دنیا کور کرده و صدای فریاد دادخواهی در جهان را نمی‌شنود.»

در ادامه این مطلب خاطرنشان شده است: « حال ادعاهای پوشالی‌شان روشن‌تر می‌شود، چرا که اساسا در نظم آنارشیک جهان، هیچ نهادی با ماهیت برقراری صلح وجود ندارد و دولت‌ها ذاتا به‌دنبال تامین منافع خویش می‌باشند. به راستی حقوق کودکان پروانه‌ای در معادلات جهانی‌تان چه نقشی دارد؟»

اقدام پارلمان اروپا ناشی از شکست‌های متعدد در مقابل سپاه پاسداران است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با درباره تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط اتحادیه اروپا بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه مطرح شده است: «اقدام مغرضانه پارلمان اروپا ناشی از عصبانیت ناشی از شکست‌های مکرر  در میدان‌های مختلف رویارویی با نیروی نظامی مردمی جمهوری اسلامی ایران است.

دولت‌های اروپایی در حالی اقدام به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می نمایند که سپاه با نقش کلیدی در تنش زدایی از منطقه و مقابله با اقدامات تروریستی داعش و گروهک‌های تکفیری خود بزرگترین ضد تروریست در دنیا محسوب می‌شود و حقیقتا این عقده گشایی مایه ننگ تمامی دولت‌های مدعی مبارزه با تروریست است. این گونه اقدامات مذبوحانه نه تنها پایگاه مردمی سپاه پاسداران را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه بار دیگر توفیقی افزون تر بر اعتبار و محبوبیت آن در بین کشورهای جهان خواهد شد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکومیت اقدام بزدلانه پارلمان اروپا  به دولت های اروپایی اعلام می‌دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی مسلح قانونی و رسمی جمهوری اسلامی ایران است و اقدام متقابل در جهت تروریستی دانستن نیروی نظامی کشورهای اروپایی مفروض ما خواهد بود و واقعیت انکار ناپذیر ناتوانی شما است.»

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد به استفاده «السوادانی» از واژه جعلی خلیج عربی

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در نامه‌ای به نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در ایران نسبت به استفاده رئیس جمهور این کشور از واژه جعلی خلیج عربی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: «انگار بعضی از سیاستمداران غافل عراقی درس تاریخ نخوانده اند و یا احتمالا دچار فراموشی شده اند که طبق اسناد و منابع مؤثق و خدشه ناپذیرتاریخی «خلیج فارس» همیشه «خلیج فارس» بوده است و «خلیج فارس» خواهد ماند.»

در این بیانیه تاکید شده است: «از حضرت عالی بعنوان سفیر آن کشور انتظار می‌رود جهت پایان دادن به این بازی سیاسی که دست‌های پنهان و آشکار زیادی در دامن زدن به آن دخیل هستند؛ ضمن محکوم کردن این اقدام نابخردانه تذکرات لازم را به دولت عراق داده شود تا جلوی اقدامات وحدت شکن میان دو ملت ایران و عراق گرفته شود. همچنین یک قاب عکس از سند تاریخی این منطقه که گواه همه چیز است، به شما تقدیم می‌شود تا در صورت لزوم آن را در دفتر کار خود قرار دهید.»

مرحله دستگاهی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار می شود

مرحله دستگاهی بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ویژه کارکنان ستادی و دستگاه های تابعه وزارتخانه، روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است که این مسابقات شامل مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه برادران در نمازخانه برادران، مسابقات بخش خواهران در سالن شهید احدی و همچنین مسابقات فصیح خوانی نماز است.

حوزه صنفی_دانشجویی 

اجازه شرکت دانشجویان علوم پزشکی دارای احکام انضباطی در امتحانات

حسین همتی دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان علوم پزشکی در جریانات اخیر و وضعیت ادامه تحصیل این دانشجویان بیان کرد که دانشجویانی که منع ورود به دانشگاه‌ها شده اند در صورتی که حکم منع موقت از تحصیل نداشته باشند؛ می‌توانند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند. این موضوع هم در آئین نامه و هم در شیوه نامه ذکر شده است. 

وی مطرح کرد که با توجه به تبصره ۱ ماده ۱۲ شیوه نامه اجرایی در صورت تلاقی ایام ممانعت از ورود دانشجو به دانشگاه با امتحانات پایان نیم سال دانشجو می تواند با تشخیص رئیس دانشگاه در امتحانات پایان نیم سال شرکت کند.

دانشجویان متاهل برای تخلیه خوابگاه فرصت دارند

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن به دانشجویان متاهل بعد از اتمام تحصیل برای تخلیه خوابگاه فرصت داده می شود.

وی معتقد است که تعداد خوابگاه متاهلی موجود با میزان نیازی که وجود دارد، فاصله بسیار زیادی دارد، در سال های گذشته سیاست در برخی دوره ها به این صورت بوده که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برخی از خوابگاه های متاهلی تبدیل به خوابگاه های مجردی می شدند تا تخلیه شود و توجهی به آسیب هایی که می توانست در حوزه ترویج ازدواج داشته باشد، نداشتند لذا امروز تعداد خوابگاه های متاهلی ما بسیار کم است.

قیمت غذای نیم‌سال دوم دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، نرخ تغذیه دانشجویان این دانشگاه‌ها را برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام کرد.

گفتنی است که وعده‌های غذایی به صورت نیم‌پرس با نظر شورای تغذیه و حداکثر تا مبلغ ۲۰۰۰تومان به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی می‌توانند با نظر شورای تغذیه برای غذاهای پرهزینه، حداکثر مبلغ ۲۰۰۰ تومان به قیمت مصوب قبض غذای دانشجویی اضافه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =