پیش‌پرداخت هزینه حج سال آینده مشخص شد

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: بخش اول پرداخت هزینه اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ مبلغ «یکصد وبیست میلیون تومان» است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، وحید اسکندری درباره هزینه‌ها، پیش‌پرداخت و اقساط پرداختی حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: قسط نخست هزینه حج سال بعد برای متقاضیان واجد شرایط اعزام که امسال اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، برای قطعی شدن ثبت نام، ۱۲۰میلیون تومان است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت افزود: هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی، مدت اقامت و گروه قیمتی مسکن برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن برای هر کاروان در دو مرحله پرداخت می‌شود که واجدین شرایط در بخش اول باید ۱۲۰میلیون تومان پرداخت کند.

اسکندری خاطرنشان کرد:‌ هزینه حج تمتع بر مبنای کیفیت و نوع کاروان و خدماتی که ارائه خواهند داد ممکن است تا سقف ۱۳۹ میلیون تومان متغیر است و کاروان ها بنا به انتخاب خود زائران است، که پس از انتخاب کاروان و نهایی شدن سقف هزینه، زائران باید ما به التفاوت تا سقف هزینه را پرداخت و تسویه کنند.

وی گف: واجدین شرایط اعزام حج که در کارت بانک خود مبلغ ۱۰۹ میلیون تومان سپرده دارند، باید پس از انتخاب کاروان و اعلام سازمان حج و زیارت نسبت به تسویه هزینه اعزام اقدام کنند.

ثبت‌نام حج از اولویت‌های سال ۱۳۸۶ فعلا انجام نمی‌شود

اسکندری درباره اولویت‌های حج تمتع ۱۴۰۲ اظهار داشت: مطابق با اطلاعیه قبلی سازمان حج و زیارت، قرار بود ثبت نام از اولویت سوم (دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا پایان فروردین ۱۳۸۶) در ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ و اولویت چهارم (دارندگان اسناد تا پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ ) از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شود که به دلیل استقبال مشمولان تشرف و تکمیل ظرفیت کاروان‌ها تا اطلاع ثانوی امکان ثبت نام ودیعه گذاران سال ۸۶ وجود ندارد.

وی گفت: ثبت‌نام حج با توجه به استقبال کم‌نظیر مشمولان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در اولویت‌های اول (ثبت‌نام‌کنندگان در کاروان‌های حج در سال ۱۳۹۹ ) و دوم (ودیعه‌گذاران حج تا پایان سال ۱۳۸۵ ) و تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعلامی حج ۱۴۰۲ برای اولویت‌های سوم و چهارم فعلا انجام نمی‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان این که ثبت نام حج از اولویت های سال ۱۳۸۶ فعلا انجام نمی شود تصریح کرد: فراخوان اولویت‌های بعدی به صورت عمومی انجام نخواهد شد و در صورت انصراف زائرین ثبت نام شده و ایجاد ظرفیت خالی در کاروان‌ها، صرفا فراخوان به صورت محدود و استانی انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1173677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =