حدود ۵۰درصد صهیونیست‌های مقیم خارج هرگز به اسرائیل  برنمی‌گردند

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۰ درصد از صهیونیست‌هایی که به خارج سفر کرده‌اند، قصد بازگشت به اراضی اشغالی را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ۴۷ درصد از صهیونیست‌هایی که اراضی اشغالی را ترک و به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند دیگر به آن باز نمی‌گردند.

زیاد نخاله: رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار گرفته است

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیلی‌هایی که به هر دلیل به خارج سفر کرده و یا برای کار در کشورهای دیگر به سر می‌برند تصمیم گرفته‌اند دیگر به اسرائیل بازنگردند.

نتایج این تحقیق که از سوی اداره روابط با اسرائیلی‌های مقیم خارج انجام شده نشان می‌دهد نزدیک به یک میلیون صهیونیست، خارج از اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و نیمی از آنها هرگز به اسرائیل برنمی گردند؛ به ویژه آنکه این افراد احساس می‌کنند شرایط اقتصادی شأن در کشورهای دیگر نسبت به زمان استقرارشان در اراضی اشغالی، بهبود پیدا کرده است.

بحران‌های حاکم بر اراضی اشغالی موجب شده بخش گسترده‌ای از صهیونیست‌های ساکن این اراضی در فکر مهاجرت معکوس و بازگشت به موطن اصلی خودشان باشند.

پیش از این نیز، مؤسسه آمریکایی IATI با همکاری یک شرکت اسرائیلی نتایج نظرسنجی جدیدی را منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شد که ۹۰ درصد از کارآفرینان و مدیران اجرایی در بخش فناوری‌های نوین رژیم صهیونیستی در صدد انتقال فعالیت‌های خود به خارج از اراضی اشغالی به دلیل شرایط حاکم بر آن هستند.

بنابراین گزارش، کارآفرینان و مدیران بخش فناوری اسرائیلی اصلی ترین عامل تصمیم خود برای ترک اراضی اشغالی را بحران‌های سیاسی رژیم صهیونیستی و نگرانی از ایجاد ناامنی در اثر این تنش‌های سیاسی اعلام کرده‌اند.

این مؤسسه آمریکایی در ادامه گزارش خود با اشاره به درآمدهای مناسب اقتصادی رژیم صهیونیستی از فعالیت شرکت‌های فناوری، تاکید کرده است که خروج این شرکت‌ها می‌تواند اقتصاد اسرائیل را به شدت تحت تأثیرات منفی خود قرار دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1179211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =