رهبر انقلاب: ایران و ترکمنستان خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی هستند

رهبر انقلاب در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» فرمودند: ایران و ترکمنستان خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار هستند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آقای «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و هیئت همراه عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیام رهبر انقلاب به یادواره‌ی ۲۴۰۰ شهید بخش کن تهران

رهبر انقلاب در دیدار با «قربانقلی بردی محمداف» فرمودند: ایران و ترکمنستان خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار هستند. این اشتراکات فرهنگی زمینه مهمی برای گسترش بیش از پیش روابط در بخش‌های مختلف به‌‍ویژه در حوزه‌های انرژی و راه است.

در زمینه مسایل تجاری، ظرفیت‌های بیشتری برای گسترش همکاری‌ها به‌خصوص در بخش راه و حوزه‌های مربوط به آب، برق و گاز وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در این بخش‌ها است.

وزارت راه توانایی احداث بزرگراه از نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان تا دریای خزر را دارد، ضمن آنکه با توجه به جایگاه مهم ارتباطات زمینی و ریلی در اقتصاد جهانی، ما مصمم به تکمیل مسیر ترانزیتی شمال به جنوب هستیم که می‌تواند ترکمنستان و کشورهای اطراف ان را به دریای عمان متصل کند.

گسترش روابط را به نفع دوکشور است. همکاری بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان زمینه ساز ارتقاء جایگاه دو کشور در دنیای درحال تحول خواهد بود.

رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان گفت: من همواره در طول سال‌های گذشته و در دوران ریاست جمهوری خود، در سفرهایی که به ایران داشتم از دیدگاه‌ها و توصیه‌های جنابعالی بسیار استفاده کردم و براساس آن توصیه‌ها کارهای مهمی انجام گرفته است و در این دیدار نیز بدنبال بهره‌گیری از توصیه‌ها برای انجام طرح‌های بزرگ در ترکمنستان هستم.

وی ادامه داد: در این مذاکرات توافق‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها به‌ویژه استفاده از توان متخصصان و کارشناسان ایرانی در ساخت راه و حوزه های آب،برق و گاز انجام گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =