مضرات جدی و عوارض نگران کننده سیر

امروزه در حالی سیر به دلیل خواص و مزایای مناسبش توسط افراد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف سیر مضرات جدی و عوارض نگران کننده ای را می تواند برای بدن به همراه داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیر از خانواده ی پیاز است که به عنوان طعم دهنده داخل غذاها سالهات مصرف می شود و طرفداران زیادی دارد. حتما تا بحال خواص زیادی از سیر را شنیده اید و در مطالب قبلی ما مطلب خواص سیر را خوانده اید اما در این بخش به معرفی عوارض آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

دیابتی‌ها چگونه سیر را مصرف کنند؟

مضرات و عوارض سیر

آسیب به کبد:

نیازی به فکر کردن درباره اهمیت کبد نیست زیرا یکی از حیاتی ترین عضو در بدن انسان است و می تواند با مصرف سیر بیش از اندازه صدمه ببیند. اگر چه سیر غنی از آنتی اکسیدان ها است اما با مصرف بیش از حد، می تواند موجب مسمومیت کبد شود ، هر چند که تقریبا سمی نیست اما در صورت زیاده روی می تواند باعث آسیب کبد شود.

بوی بد دهان:

بوی بد دهان می تواند اعتماد به نفس فرد را آسیب بزند. طبق یک گزارش ایتالیایی، بوی سیر و بوی بدن دو مورد از رایج ترین اثرات جانبی مرتبط با سیر هستند ، عدم بهداشت فردی تنها علت بوی بدن نیست چون مصرف سیر نیز می تواند منجر به چنین چیزی شود.

بوی سیر بعد از مسواک زدن همچنان در دهان باقی می ماند. برخی متخصصان معتقدند مواد مغذی موجود در سیر همان هایی هستند که موجب تنفس بدبو می شود با این حال، تنفس بدبو می تواند آزار دهنده باشد.

حالت تهوع ، استفراغ و سوزش معده:

براساس گزارشی که توسط موسسه سرطان ملی منتشر شده است، مصرف سیر تازه ، عصاره یا روغن آن با معده خالی ممکن است موجب تهوع، استفراغ، و سوزش معده شود. مطالعات نیز نشان داده اند مصرف سیر می تواند موجب سوزش معده و حالت تهوع شود. علاوه بر این سیر یکی از آن غذاهایی است که می تواند منجر به بیماری رفلکس معده شود.

اسهال :

مصرف سیر با معده خالی می تواند موجب گاز معده و اسهال شود.

تشدید خونریزی:

گزارشی که توسط مرکز پزشکی مریلند منتشر شده است، بیان می کند سیر می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. به همین دلیل است که نباید همراه با داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین ، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف شود.این عوارض به خصوص در مورد سیر تازه صدق می کند. همچنین مهم است بدانید که از مصرف سیر حداقل دو هفته قبل از جراحی خود داری کنید چون می تواند باعث خونریزی و تداخل در سطوح فشار خون شود.

مشکلات مربوط به معده

استفاده از سیر باعث سرخ شدن غشا مخاطی می شود. نتایج نشان می دهند که احتیاط باید قبل استفاده از سیر و محصولات مرتبط صورت بگیرد چون ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت داشته باشند.

در حقیقت، برخلاف باور عمومی، هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف سیر را به جلوگیری از سرطان معده ربط دهد.

کاهش زیاد فشار خون:

آیا سیر برای فشار خون مفید است؟ خوب ، به نوعی ، این یک مزیت است. اما اگر از قبل داروهایی برای کاهش فشار خون مصرف می کنید باید از خوردن سیر خود داری کنید. زیرا سیر و مکمل های آن خاصیت کاهش فشار خون دارند.

تعریق زیاد :

یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف سیر این است که موجب تعریق زیاد می شود.

کد خبر: 1192319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =