سرای نوآوری ماشین‌آلات کشاورزی در واحد تاکستان راه‌اندازی می‌شود/ کسب رتبه نخست محور بین‌الملل توسط دانشگاه آزاد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین گفت: با راه‌اندازی سرای نوآوری ماشین‌آلات کشاورزی در واحد تاکستان و سرای نوآوری در حوزه کودهای شیمیایی در واحد بویین‌زهرا این واحدها امسال از زیان‌دهی خارج می‌شوند.  

اسماعیل زینالی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این استان در خصوص گسترش سراهای نوآوری، توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای و نیز توسعه مدارس سما اظهار کرد: با توجه به اینکه واحد تاکستان و بویین زهرا زیان‌ده هستند مقرر شده تا با راه‌اندازی سرای نوآوری ماشین‌آلات کشاورزی در واحد تاکستان و سرای نوآوری در حوزه کودهای شیمیایی در واحد بویین‌زهرا این واحدها نیز امسال از زیان‌دهی خارج شوند. 

ارائه مشاوره رایگان انتخاب رشته توسط مرکز مشاوره دانشگاه آزاد قزوین/ دانشجویان به یادگیری مهارت‌های مختلف در طول تحصیل بپردازند

وی ادامه داد: توسعه مدارس سما در تاکستان و تولید محصولات کشاورزی و آبیاری محصولات زیرسطحی در واحد بویین زهرا نیز در دستور کار امسال ما قرار دارد و این تولیدات جزو کالاهای حمایتی وزارت جهاد کشاورزی هم به تصویب خواهد رسید.

واحد قزوین صاحب ۲ سرای نوآوری جدید می‌شود

زینالی با اشاره به استقرار دو سرای نوآوری جدید در حوزه حمل و نقل و صنایع غذایی در واحد قزوین تصریح کرد: واحد قزوین پیشتر یک سرای نوآوری در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را هم راه‌اندازی کرده بود. 

وی با بیان اینکه دو سرای نوآوری واحد قزوین در سه ماهه ابتدایی سال تحصیلی جدید افتتاح خواهند شد، ادامه داد: جانمایی و بودجه سراهای نوآوری در تاکستان و بویین زهرا هم انجام شده و تا پایان سال به نتیجه خواهند رسید. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین با اشاره به اینکه همه ساله تلاش ما بر این است که از درآمدهای شهریه‌ای فاصله بگیریم و به سمت تحقق درآمدهای غیرشهریه ای حرکت کنیم، گفت: در حوزه درآمدهای غیرشهریه ای با چالش هایی مواجه هستیم از جمله اینکه دانشگاه در حوزه مارکتینگ و بازاریابی در گذشته تجربه‌ای نداشته است و در یکی دو سال اخیر در حال تجربه اندوزی هستیم تا بتوانیم بازار، مسائل و نیازهای آن را بشناسیم و متناسب با آن نیازها طرح و برنامه ارائه بدهیم. 

وی با اشاره به سوددهی واحد قزوین، افزود: در حوزه درآمدی تلاش کردیم در ارتباط با شرکت های دانش بنیان تراز مثبت ایجاد کنیم. 

زینالی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نظر آموزشی و پژوهشی در شرایطی است که در حوزه بین الملل پایه شده است و در ارزیابی سال گذشته هم در حوزه بین‌الملل برترین واحد دانشگاهی کشور شناخته شدیم. 

بهره‌مندی از مجهزترین و بزرگترین خوابگاه های دانشجویی برای جذب دانشجویان بین‌الملل

وی با اشاره به مجهزترین و بزرگترین خوابگاه های دانشجویی در واحد قزوین و برنامه‌ریزی‌ها برای جذب دانشجویان خارجی اضافه کرد: امکانات زیرساختی نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه فراهم شده است و ما هم از این ظرفیت استفاده می‌کنیم تا مسیر رشد متوقف نشود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۶۱۸ دانشجوی خارجی به صورت فعال در واحد قزوین مشغول به تحصیل هستد، افزود: تعدادی هم مشکل ویزا دارند که به محض حل مشکل به جمعیت دانشجویان بین الملل ما افزوده می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی دانشکده بین الملل و دفتر امور کنسولی در واحد قزوین خاطرنشان کرد:  امیدواریم با حمایت های مسوولان و با توجه به وجود زیرساخت های بسیار مناسب در این دانشگاه هم چون خوابگاه های مجهز، مراکز علمی و تحقیقاتی، آزمایشگاهی و امکانات رفاهی هم چون سالن های ورزشی، استخر ها و همین طور حضور استادان برجسته و کارکنان توانمند،تعداد دانشجویان غیر ایرانی ما به  بیش از۲هزار نفر افزایش پیدا کند.

 زینالی یادآور شد: حضور دانشجویان خارجی به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای کشور محسوب می شود چرا که ضمن آشنایی با فرهنگ و ادب فارسی و ایران اسلامی می‌توانند به عنوان سفیران فرهنگی، انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1196919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =