میزان پرشدگی سدهای کشور به ۴۵ درصد رسید

میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا پنجم اسفند ماه به ۴۵ درصد رسید، در حالی که خروج آب از سدها نسبت به سال گذشته ۲۲ درصدی افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بارش‌های کشور گرچه هنوز نسبت به سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی دارد، اما بارندگی‌های اخیر اندکی بر روی حجم آب سدها اثر مثبت گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

چند درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است؟ / جبران نشدن کم‌آبی‌ها با بارش‌های پیش رو

بر این اساس میزان پرشدگی سدهای کشور که هفته گذشته ۴۲ درصد بود در هفته جاری و از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفند ماه به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

با این وجود حجم آب در سدهای مهم کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفند ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدهای کشور تا پنجم اسفند ماه به ۲۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در سال آبی گذشته ۲۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون مترمکعب بود.

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفند ماه در حالی به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده که ۱۵ درصد کاهش‌یافته است.

افزایش ۲۲ درصدی خروجی آب از سدها

بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از ابتدای سال آبی جاری تا پنجم اسفند ماه ۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف مختلف از سدها خارج شده است.

این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: 1222093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      6 1
      سدهای شهر زنجان فاجعه هستش بیدارید یا خوابیدید
    • حاج علی محمد آیین IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      5 8
      باید خروجی آب سدها را کم کنید تا سدها به مرحله مطلوب برسند ...مدیریت آب خروجی یک وظیفه ملی میهنی هست ..که توسط دشمنان ما رصد می شود ...باید در این مواقع آب جیره بندی و ویا زوج و فرد شود تا کشور از بحران آب خارج شود ... والسلام علی عبادالله الصالحین
    • ع IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      3 1
      چرا باید در فصل زمستان که کشاورزی نیاز به آب ندارن ۲۲درصد آب از سدها خارج بشه بی کفایت ها
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      8 0
      شد یک بار شکر خدا رو کنید ؟ هر سال تیتر میزنید نسبت به سال قبل بارش ها اندک بوده خدارو شکر که خدای مهربان هیچ گاه لنگ مون نذاشته برخلاف بنده هاش شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      4 0
      وضعیت سدهای تهران را می نویسید اما کو گوش شنوا اصل براین است که تادیرنشده جلوی مهاجرت گرفته شود بساط مسکن مهر برچیده شود فقط درروستاها وشهرهای کم جمعیت مسکن ساخته شود.تا روستاییان تشویق شون درخانه وزندگی وتولید خود بمانند ساختن مسکن درتهران وکلانشهرها در اینده نه چندان دور تبدیل به بحران می شود.