کسب و کار دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی باید تأمین شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی کسب‌وکار خود را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه دوم نحوه حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های هیئت‌علمی با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی در این جلسه به بیان سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت حرکت به‌سوی دانشگاه نسل سوم پرداخت.

وی گفت: تصویب بخشنامه‌های لازم ازجمله آیین‌نامه جامع بازار و سراهای نوآوری، آیین‌نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضا هیئت‌علمی و همچنین برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استان‌ها، معاونان پژوهشی و برگزاری جلسات با بخش‌های مختلف ازجمله فعالیت‌هایی بود که معاونت تحقیقات در این مدت برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم انجام داده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از مدل‌های مختلف همکاری و حمایت سخن گفت و بهترین مدل همکاری و حمایت را ایجاد گروه‌های فناورانه توسط اعضای هیئت‌علمی با کمک دانشجویان و همچنین ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و اساتید دانست.

دهقانی به تجارب موفق دانشگاه‌های دنیا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه‌هایی در بعضی از مناطق دنیا وجود دارند که دانشجویان برای ورود به دانشگاه جای خود را رزرو می‌کنند و تنها دلیل آن این است که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به‌طور قطعی صاحب یک شغل و کسب‌وکار خواهند شد و هرگز بیکار نخواهند شد. باید در دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی کسب‌وکار خود را داشته باشند.

در ادامه اعضای هیئت‌علمی به بیان مشکلات و سؤالات خود پرداختند و دهقانی به آن‌ها پاسخ داد.

این جلسه به‌صورت آنلاین با حضور اعضای هیئت‌علمی برگزار شد. در ابتدای این جلسه، نتایج بررسی برخی از طرح‌های اعضای هیئت‌علمی اعلام شد. این طرح‌ها در جلسات کارگروه ویژه با هدف حمایت از اعضای هیئت‌علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

یادآور می‌شود این مجموعه جلسات توسط کارگروه ویژه اعضای هیئت‌علمی مستقر در پارک به‌منظور حمایت از اعضای هیئت در مسیر فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =