مشارکت  گسترده مردم منجر به افزایش اعتماد عمومی در کشور خواهد شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت گسترده مردم منجر به افزایش اعتماد عمومی و رقم زدن مشارکت حداکثری در انتخابات آینده می‌شود که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

سید علی یزدی خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: در تمام انتخابات‌های شوراها، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم در انتخابات ارتباط مستقیم به عملکرد دولت‌ها دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نمونه مشاهده می‌کنید که هرجا شورا ضعیف عمل کرده، مشارکت مردم پائین آمده و هرجا نیزعملکرد خوب بوده، در دوره‌های بعدی حضور مردم تقویت شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر مشارکت مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اگر از دوره‌های قبلی کمتر باشد، مقصر اولیه آن هیئت‌های اجرایی و نظارت دوره‌های قبل هستند که به لحاط تائید صلاحیت افراد به ‌گونه‌ای عمل کردند که متحمل خساراتی شده‌اند.

یزدی‌خواه بیان کرد: همانطور که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم اکثر شوراها در کشور عملکرد نامطلوبی داشته و اخطار گرفته‌اند و حتی در معرض انجام تخلف نیز قرار گرفته و احضار شده‌اند و همچنین بسیاری از شهرداران شهرهای مختلف نیز در نتیجه‌ی عملکرد نامناسب هیئت‌های نظارت و همچنین خود شوراها و وزارت کشور عملکرد منفی داشتند.

وی ضمن بیان مطلب فوق تشریح کرد: به نظر من باید سازوکاری مقرر شود تا برای افرادی که انتخاب می‌شوند دوره‌های ویژه‌ی آموزشی و نظارتی برگزار کرده و در خصوص مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری هم به همین نحو نظارت‌های لازم اجرا شود، بنابراین هرچقد نهادهای مربوطه دقیقتر و مناسبتر عمل کنند اعتماد عمومی بیشتر جلب شده و میزان مشارکت بالا خواهد رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از رئیس جمهور آینده خواست تا نقش آفرینی مناسبی جهت کارآمدتر کردن شورهای اسلامی شهر و روستا داشته باشد، به گونه‌ای که مشکلات مردم را حل کرده و با مردم ارتباط بیشتری برقرار کند و در رعایت شاخص‌ها و استانداردها نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشد.

وی دررابطه با وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ترغیب مردم جهت مشارکت در انتخابات گفت: نماینده‌های مجلس وظیفه دارند مردم را به تعیین سرنوشت و همچنین تاکید بر انتخاب درست و اصلح و انتخاب افراد کارآمد و باتجربه ترغیب کنند و در مقابل کاندیدا نیز صلاحیت خود در سمت‌هایی که قبلا عهده‌دار آن بودند، به منصه‌ی ظهور برسانند تا کمک کند که نتیجه مناسب‌تری از این انتخاب‌ها عاید مردم شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1098447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =