استخدام در آموزش و پرورش چه شرایطی دارد؟

در این گزارش شرایطی که برای استخدام در آموزش و پرورش لازم است را برای شما شرح داده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آن دسته از فارغ التحصیلانی که مایل به ثبت نام در استخدام آموزش و پرورش می‌باشند، ابتدا باید واجد شرایط استخدام آموزش و پرورش باشند.

در این گزارش  قصد داریم تا در باره شرایط استخدام آموزش و پرورش، شرط معدل در استخدام آموزش و پرورش، دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، حداقل معدل لیسانس برای استخدام آموزش و پرورش و شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش مطالب مفیدی را به شما شرح  دهیم.

شرایط عمومی و اختصاصی استخدام آموزش و پرورش

شرایط استخدام آموزش و پرورش همانند ثبت نام‌های دیگر و سایر استخدامی‌های کشور، به صورت شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد. بدین معنا که هر یک از داوطلبان علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی، از شرایط اختصاصی نیز لازم است برخوردار باشند. از جمله این شرایط می‌توان شرط معدل در استخدام آموزش و پرورش را نام برد.

شرایط عمومی ثبت نام

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به انواع مواد مخدر
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • نداشتن سوء سابقه
  • نداشتن اعتیاد به انواع مواد مخدر
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های دولتی

شرایط اختصاصی ثبت نام

افرادی که جز پدیرفته شدگان نهایی آزمون هستند باید قبل از شروع دوره یک ساله مهارت آموزی، تعهد ۱۰ ساله خدمت در محل قبول شده را به آموزش و پرورش ارائه دهند.

امکان تغییر محل خدمت بعد از پذیرفته شدن نهایی و پیش از استخدام وجود نداشته و پس از شروع به کار نیز طبق قوانین نقل و انتقال می‌تواند تغییر محل خدمت انجام گیرد.

افرادی که علاقه دارند به عنوان هنرآموز باشند حتما باید مدرک فوق دیپلم پیوسته داشته باشند، در صورتی که مدرک فوق دیپلم ناپیوسته داشته باشند باید مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.

افرادی که فارغ التحصیل مراکز آموزش و پرورش هستند نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

افرادی که پذیرفته می‌شوند باید قبل از شروع به کار، سوگندنامه معلمی امضا کنند که این سوگندنامه در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود.

داوطلبانی که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند باید یک دوره یک ساله مهارت آموزی که در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می‌شود را بگذرانند.

اگر داوطلبان در کلاس‌های درسی و آزمون‌های دوره‌های مهارت آموزی شرکت نکنند به منزله انصراف آن‌ها از دوره بوده و باید مبلغی را بعنوان جریمه و هزینه‌های آموزش پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است که امکان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در حین دوره سربازی با توجه به برخی از ضوابط نیز وجود خواهد داشت.

شرایط سنی استخدام آموزش و پرورش

یکی از شرایط استخدام آموزش و پرورش در نظر گرفته شده برای داوطلبان را می‌توان شرایط سنی دانست. شرایط سنی در سال‌های اخیر با توجه به برخی از مصوبات دچار تغییر شده است.

برای مدرک دیپلم داشتن سن ۲۰ تا ۲۵ سال لازم است.

داشتن سن ۳۰ سال برای افرادی که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دارند.

برای مدرک کارشناسی داشتن سن ۳۵ سال کافی است.

داشتن سن ۴۰ سال برای مدرک کارشناسی ارشد و برای دارندگان مدرک دکتری داشتن حداکثر سن ۴۵ سال  کافی است.  

شرایط استخدام آموزش و پرورش برای رشته‌های مختلف و همچنین تمامی موارد مورد نظر در مرحله ثبت نام و گزینش داوطلبان تعیین شده است.

نحوه استخدام آموزش و پرورش

شرایط در نظر گرفته شده برای استخدام در سال‌های مختلف متفاوت می‌باشد. در رابطه با حداقل معدل لیسانس برای استخدام آموزش و پرورش می‌توان گفت که در این رابطه خوشبختانه تا کنکور هیچ نوع شرطی از طرف سازمان سنجش و همچنین آموزش و پرورش برای شرکت متقاضیان قرار داده نشده است.

به همین دلیل تمامی فارغ التحصیلان در هر رشته‌ای می‌توانند برای شرکت در آزمون استخدامی تلاش نمایند.

شرط معدل برای آن دسته از متقاضیانی است که مایل به شرکت در دانشگاه فرهنگیان هستند، اما برای متقاضیانی که از طریق آزمون‌های استخدامی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد، شرط معدلی برای آنان قرار داده نشده است و ملاک احتساب علمی برای این دسته از داوطلبان نمره آزمون می‌باشد.

به همین دلیل قبولی در هر یک از این آزمون‌ها در صورتی امکان پذیر است که داوطلبان بتوانند نمره بالاتری را کسب نمایند.

در رابطه با حداقل نمره لازم برای قبولی نمی‌توان برای تمامی رشته‌ها و همچنین در تمامی شهره و استان‌ها نظر یکسانی را ارئه نمود. زیرا هر یک از شهرستان‌ها با ظرفیت‌های متفاوتی داوطلبان را پذیرش می‌نمایند. به همین دلیل قبولی متقاضیان تا حدود زیادی بستگی به ظرفیت و درصدهای آن‌ها در دروس مختلف خواهد داشت.

بومی بودن داوطلبان با توجه به چند مورد می‌تواند تعیین شود که از جمله آن همین سه سال آخر دبیرستان خواهد بود. اما غیر از آن، در صورتی که داوطلبان به شرحی که در ادامه ذکر خواهد شد شرایطی را دارا باشند، بومی شهرستان محسوب خواهند شد.

شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح) اعم از شاغل و یا بازنشسته که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.

داوطلب حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی کرده باشد.

داوطلب یا پدر، مادر و یا همسر وی، حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشند. پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است. داوطلبان توجه داشته باشند که به هنگام ثبت نام به درستی اطلاعات موجود را وارد نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =