ترک فعل برخی از مدیران کلانشهر اراک در پروژه دره گردو

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: با نگاه به کارنامه و عملکرد برخی از دستگاه های مجری و متولی اراک، در راستای ساماندهی دره گردو شاهد ترک فعل برخی از مدیران و دست اندرکاران این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شهر اراک به دلیل کمبود فضاهای تفریحی از قبیل شهربازی‌های نوین و الکترونیک در قالب پارک‌های تفریحی کودکان، خانه‌های بازی و اماکن تفریحی بزرگسالان بیش از یک دهه است که دارای هیچ‌گونه برنامه و نگرش جدیدی نیست. از این رو دره گردو اراک به عنوان مرکز توریستی، تفریحی خانوادگی می‌تواند کمک شایایی به کمبود این نقیصه در کلانشهر اراک را داشته باشد.

محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی  در گفت‌وگو با ایسکانیوز، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای این طرح و بودجه های اختصاص یافته بیان کرد: از نیازهای کالبد شهری و یکی از موارد مهم در مباحث اجتماعی، زیست محیطی، منظر شهری، کاهش آلاینده‌ها، نشاط اجتماعی، جذب گردشگری و اقتصادی وجود اماکن تفریحی شهری است که متأسفانه در شهر اراک به رغم اقداماتی که در طی سال‌های اخیر انجام شده، چنین فضاهایی در کلانشهر به حد استانداردهای مناسب یک شهر آلاینده نرسیده است.

وی با اشاره به رتبه نامناسب نشاط اجتماعی کلانشهر اراک، فقدان توجه برخی از مسئولین استانی و شهری به اماکن تفریحی در کلانشهر اراک را یکی از  علل کسب این جایگاه دانست و گفت: یکی از فاکتورهای مهم در راستای افزایش نشاط اجتماعی وجود این چنین مکان‌هایی می‌باشد و نبود نشاط اجتماعی باعث افزایش آمارهای مربوط به طلاق، خودکشی، اعتیاد، افسردگی و از همه مهم تر باعث فرسایش استعدادها در جامعه می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد: با توجه به گذشت نزدیک به 15 سال از تصویب طرح منطقه گردشگری گردو اراک در هیأت دولت و تخصیص اعتبارات خوبی که در این زمینه داشتیم، اما شاهد تغییرات ملموسی نبودیم و با نگاه به کارنامه و عملکرد برخی از دستگاه های مجری و متولی در استان و کلانشهر اراک در راستای ساماندهی دره گردو متاسفانه ما شاهد ترک فعل برخی از مدیران و دستندرکاران این امر هستیم.

خیزمند در ادامه افزود: از سال 1399 با همکاری دستگاه های مربوط، 86 هکتار از این اراضی تحویل شهرداری اراک گردید و نزدیک به 11 میلیارد 800 میلیون تومان برای ساماندهی این طرح بودجه در نظر گرفته شده بود اما شاهد اقدمات ملموس و اقناع کننده برای عامه مردم نیستیم.

وی در پایان بیان کرد: منطقه گردو، منطقه نمونه گردشگری بوده که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوب شهر اراک از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است که روزانه و به ویژه روزهای تعطیل این مکان محل تفریح صدها ورزشکار و خانواده اراکی است و دستگاه های مسئول باید در راستای وظایف قانونی خود اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد ساماندهی هر چه سریع تر این مکان توریستی و تفریحی باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1116756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =