موافقت مجلس با واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس مصوبات نشست شب گذشته این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ برای بررسی بندهای ارجاع شده به این کمیسیون از صحن علنی که تا پاسی از شب به طول انجامید گفت: در این جلسه بند الحاقی تبصره ۷ در جلسه امشب کمیسیون تلفیق اصلاح و جزییات واردات خودرو تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد فروش ۱۸۰۰ خودروی وارداتی رسوبی

زارع در تشریح این مصوبه اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات براساس مقررات توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز نماید.

وی تصریح کرد: اقلام وارداتی نیز شامل تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون،تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهر، تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد ۵ هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی  اعم از نوع ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در خصوص مصوبه دیگر این کمیسیون، گفت: با موافقت اعضای کمیسیون در بحث اصلاح مالیات مضاعف بر سیگار، از ابتدای سال ۱۴۰۱ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۱۲۰۰ ریال، تولید داخل با نشان بین المللی مبلغ ۶۰۰۰ ریال، هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۱۱۰۰۰ ریال و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۱۵۰۰۰۰ ریال و هر بسته تنباکوی وارداتی ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان عوارض اضافه می‌شود.

 زارع همچنین از تصویب شیوه محاسبه مالیات فعالیت های هنری در کمیسیون تلفیق خبرداد و تاکید کرد که براین اساس هنرمندان و فعالان هنری از جمله بازیگران تا سقف 200 میلیون تومان درامد سالانه معاف از مالیات هستند و درامدهای بیشتر از این رقم مشمول مالیات می شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق در متن این مصوبه آمده است: معافیت مالیاتی فعالیت های هنری از قبیل هنرپیشه گان، موضوع بند (ل) ماده (139) قانون مالیاتهای مستقیم صرفاً تا سقف دو میلیارد(2.000.000.000) ریال در سال قابل اعمال است و بیشتر از آن حسب مورد به نرخ ماده(105) یا ماده (131) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می شود.

وی درباره سرنوشت بند مربوط به سربازی مشمولان متاهل و مشمولان مقیم خارج از کشور نیز گفت: در این جلسه مصوب شد که مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی می­توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار(۱۵.۰۰۰) یورو­کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند ضمن این که مشمولین متأهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.

زارع در همین زمینه افزود: همچنین براساس بخش دیگر این مصوبه با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند،  از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      این یعنی اینکه ما با تمام قدرت و حاکمیتی که یکدست در دستمان است و همه ی ادعاا های جهادی و انقلابیمان توان اصلاح و سامان دهی تولید داخلی را نداریم و قادر نیستیم از منافع صنعتگر و کارگرمان دفاع کنیم و با این عجز میرویم تا واردات کنیم تا کارگر و سر مایه دار بیگانه نفع ببرند . اری ما فقط ادعای انقلابی بودن داشتیم اما در عمل ضد انقلابی بیش نبودیم .