اتفاقات بدی که با عرق نکردن در بدن رخ می دهد

تعریق، دمای بدن را تنظیم و سموم بدن را دفع می کند. اگر این امر طبیعی انجام نشود، عوارض خطرناکی برای سلامتی ایجاد می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با افزایش دمای بدن، غدد عرق برای کاهش دما عرق آزاد می کنند. همانطور که عرق از طریق منافذ پوستی ما خارج می شود، تبخیر شده و بدن ما خنک می شود. تعریق به طور معمول راهی برای تنظیم دمای بدن توسط پستانداران است و این امری کاملا عادی و به ظاهر ساده است در صورتیکه این امر عادی اگر انجام نشود، مشکلاتی جدی برایمان پیش خواهد آمد، مشکلاتی که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌هایی که خبر از عمل کیسه صفرا می‌دهند

عوارض عرق نکردن نرمال بدن

عرق سموم بدن را خارج می کند. دلیل بوی عرق میزان بالای نمک آن است که توسط باکتری های موجود در سطح بدن ما تجزیه می شود. اگر افراد نتوانند به درستی عرق کنند، نمی توانند بدن خود را خنک کنند و این می تواند واقعاً مضر باشد. این وضعیت آنهیدروزیس نامیده می شود، یک وضعیت تهدید کننده جدی که موجب عدم توانایی در تعریق طبیعی بدن میشود.

شاید اگر تعریق نداشته باشیم، گزینه های دیگری برای کاهش درجه حرارت بدن مانند نفس نفس زدن یا از بین بردن سموم در سایر اشکال فرآیند دفع داشته باشیم اما قطعا تعریق نقش قوی تری دارد. اگر عرق نکنیم عوارض زیر در انتظار ماست:

گرمازدگی

ناتوانی بدن در تعریق، میتواند منجر به گرم شدن بیش از حد بدن شود و در نتیجه منجر به گرمازدگی شود پس ما باید احساس خوشبختی کنیم که عرق میکنیم و با این روش دمای بدنمان تنظیم شده و همزمان سموم دفع می شوند.

اسپاسم و درد عضلات

احساس گرمای زیاد که به واسطه ی نداشتن تعریق مناسب بدن ایجاد می شود، در نهایت باعث درد عضلانی یا اسپاسم عضلانی خواهد شد. در چنین شرایطی فرد باید به یک محیط خنک برود، آب بنوشد، نوشیدنی مناسب مصرف کند و اگر احساس کرد که این انقباضات خیلی طولانی شد و بیشتر از یک ساعت طول کشید، به پزشک مراجعه کند.

خشکی پوست

عرق کردن سبب می شود که پوست انسان مرطوب شده و از ترک خوردن و خشک شدگی پوست جلوگیری شود. در صورت عرق نکردن انسان پوست خشک و ترک خورده می شود و میکروب به راحتی وارد پوست و بافت های زیر آن می شود.

فشار خون

عرق نکردن و خارج نشدن مواد سمی، سبب بر هم خوردن دمای تعادلی بدن و افزایش فشار خون می شود که در نهایت سکته یا امراض قلبی را به همراه داردفشار خون

کلافگی زیاد از گرما

علائم و نشانه های عرق نکردن ممکن است شامل ضعف، حالت تهوع و ضربان قلب بالا باشد. غدد تولیدکننده عرق در بدن مثل یک دستگاه تهویه هوا کار کرده و سبب خروج مواد سمی، از بدن شده و حرارت مرکزی بدن را تعدیل کرده و مانع از گرگرفتگی، افزایش دمای بدن، سرخی و بالا رفتن ضربان قلب می شود.

مشکلات پوستی

اختلالات پوستی از جمله پسوریازیس، گرگرفتگی و قرمزی از شایع ترین عوارض عرق نکردن طبیعی بدن است.

زخم پای دیابتی

غدد عرق در پوست بیماران دیابتی گاهی با کاهش ترشح مواجه می شود. کاهش عرق در این بیماران سبب خشک شدن و ترک خوردن پوست شده و موجب نفوذ میکروب به پوست و ایجاد زخم پای دیابتی می شود.

سکته قلبی

در صورتی که بدن شما به اندازه طبیعی تعریق نداشته باشد، افزایش دمای بدن ایجاد خواهد شد در نتیجه پوست داغ، قرمز و خشک می شود که در صورت درمان نشدن احتمال سکته قلبی وجود دارد.

بثورات گرمایی

بثورات مربوط به قرار گرفتن در معرض گرما و عرق نکردن صحیح بدن بیشتر در نزدیکی چین های پوست مانند گردن، آرنج و کشاله ران بروز میکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =