کمبود آنتی بیوتیک همچنان در کشور وجود دارد / کافی نبودن میزان داروهای وارداتی در مقایسه با نیاز همه داروخانه‌ها

فاطمی گفت: داروهای آنتی‌بیوتیکی که قرار است وارد شوند، شربت‌های آنتی‌بیوتیک هستند اما همچنان کمبودهایی در حوزه کپسول‌های آنتی بیوتیک، قرص‌ها و شربت‌های دیگری نظیر سرماخوردگی و استامینوفن، اسپکتورانت، داروهای حساسیت و غیره وجود دارد.

سیدعلی فاطمی؛ نائب رئیس انجمن داروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص کمبودهای دارویی در کشور گفت: تاکنون تفاوتی در کمبودهایی که در حوزه دارو داریم، ایجاد نشده است. داروهای آنتی‌بیوتیکی که قرار است وارد شوند، شربت‌های آنتی‌بیوتیک هستند اما همچنان کمبودهایی در حوزه کپسول‌های آنتی بیوتیک، قرص‌ها و شربت‌های دیگری نظیر سرماخوردگی و استامینوفن، اسپکتورانت، داروهای حساسیت و غیره وجود دارد.

بیشتر بخوانید

۵۰ تن آنتی‌بیوتیک‌ وارد کشور شد

او افزود: داروهایی هم که جدیدا از هند وارد خواهند شد برای مصرف چند داروخانه است و کفاف همه داروخانه‌ها را نمی‌دهد. واردات دارویی که در حال حاضر در حال انجام است، کار خوبی محسوب می‌شود اما این تصور نباید ایجاد شود که کل کمبود دارویی ما را برطرف می‌کند. میزان وارد شده با نیازی که در کشور وجود دارد، قابل مقایسه نیست و ممکن است پاسخگوی نیاز جامعه نباشد.

فاطمی اضافه کرد: بحث کیفیت داروهای وارد شده هم باید مورد توجه قرار گیرد وسازمان غذا و دارو باید توجه کند که داروهای وارداتی بدون تائیده توزیع نشود که البته قاعدتا دست اندرکاران سازمان غذا و دارو به این موضوع توجه خواهند کرد.

نائب رئیس انجمن داروسازان درباره وضعیت سرم در کشور توضیح داد: با وجود اینکه هر ماه نزدیک به دو تا سه میلیون واحد سرم وارد می‌شود و کارخانه‌های ایران هم پرفشار درحال تولید سرم هستند اما هنوز وضعیت عادی نشده است. وضعیت سرم در کشور در مقایسه با قبل بهتر شده اما کماکان در وضعیت کمبود قرار داریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1157884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =