۲۲ نفر دیگر در ارتباط با انفجار ترکیه بازداشت شدند

وزیر کشور ترکیه ضمن مسئول دانستن عناصر پ ک ک در ارتباط با انفجار اخیر در استانبول، از بازداشت ۲۲ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، از بازداشت ۲۲ نفر مرتبط با انفجار اخیر در خیابان استقلال، میدان تکسیم ترکیه خبر داد و اعلام کرد در میان این افراد شخصی که طرح این بمب‌گذاری را ریخته بود هم بازداشت شده است، او همچنین شبه‌نظامیان کردپ ک ک را مسئول و متهم در این حادثه دانست.

بیشتر بخوانید:

ترکیه: آمریکا عاملین کودتا را پنهان کرده است

به گزارش گاردین، تاکنون ۸ کشته و ۸۱ مجروح در این حادثه اعلام شده است و وزیر دادگستری ترکیه هم می‌گوید زنی برای ۴۵ دقیقه روی یک نیمکت در این میدان نشسته بود و انفجار پس از آن اتفاق افتاد. وزیر کشور ترکیه این انفجار را برنامه‌ریزی شده و گروهک تروریستی پ‌ک‌ک را مسئول این بمب‌گذاری عنوان کرد.

البته با آنکه گروه‌های کرد متهم در این حادثه عنوان شدند، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده نگرفته است. گروهک پ‌ک‌ک را آنکارا، واشنگتن و اتحادیه اروپا تروریستی می‌نامند.

شب گذشته (یک‌شنبه) «علی یرلیکایا» فرماندار استانبول در توییتی اعلام کرد که این انفجار حدود ساعت ۱۶:۲۰ (۱۳:۲۰ به وقت گرینویچ) روز یکشنبه گزارش شده است.

یکی از ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی شعله‌های آتش و صدای بلندی و همچنین عابران پیاده را در حال فرار نشان داد. تصاویر دیگر آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش‌نشانی و پلیس را در محل حادثه نشان می‌دهد. کاربران فضای مجازی هم گفتند در آن زمان مغازه‌های اطراف بسته شدند. در این خیابان توریست‌ها بیشتر گشت و گذار می‌کنند. ترکیه از سال ۲۰۱۵ بمب‌گذاری‌های بسیاری را گزارش داده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حادثه انفجار در استانبول ترکیه هیچ گردشگر ایرانی حضور نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =