احتمال ادغام دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای/ طرح آماده تصویب نیست

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: ساماندهی دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای در مرحله مطالعه بوده و آماده تصویب نیست.

منصور کبگانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی-کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای اظهار کرد: هفت زیرنظام در حوزه آموزشی وجود دارد که همه به ساماندهی نیاز دارند.

توضیحات وزیر علوم درباره ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان این که منظور از زیرنظام، مجموعه تعداد زیادی از دانشگاه‌هاست، افزود: برای مثال زیرنظام دانشگاه‌های دفاعی و امنیتی یا زیرنظام دانشگاه‌های دولتی و برتر یا زیرنظام دانشگاه‌های غیرانتفاعی. دانشگاه پیام‌نور و علمی‌کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای هم زیرنظام به حساب می‌آیند که رئیس جمهور دستور ساماندهی آن‌ها را صادر کرده‌اند.

وی گفت: این دانشگاه‌ها با چالش‌هایی مواجه هستند، مانند این که تعداد دانشجویانشان در حال کاهش است یا ماموریت‌هایشان عوض شده است. این موارد با وزیر علوم هم مطرح کرده‌ایم و خواسته‌ایم پیشنهادات خود را مطرح کند. بررسی‌های دقیقی در این زمینه انجام خواهد شد و سپس اقدام خواهد شد.

بیش از 20 دانشگاه پیام‌نور در دانشگاه‌های مادر استان ادغام شدند

کبگانیان تصریح کرد: فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی هم یکی از زیرنظام‌هاست. مطالعات در این زمینه هم آغاز شده است. هر دو فعلا در مرحله مطالعه بوده و آماده تصویب نیستند. ما در مقطعی که دانشگاه‌ها به درخواست مسئولان، متنفدان و نمایندگان مجلس به صورت بی‌رویه تاسیس شدند، حدود ۲۰ دانشگاه پیام‌نور را در دانشگاه‌های مادر استان ادغام کردیم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه پیام‌نور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند دانشگاه‌ها را تعطیل کند؛ اما ترجیح این است که تجمیع و ساماندهی انجام شود. در سابقه آمایش آموزش عالی، تجمیع، ادغام و تعطیلی وجود دارد. البته در برخی حوزه‌ها افزایش هم داشته‌ایم مانند ظرفیت پزشکی. چون نیاز کشور بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =