دستور رئیسی برای تامین بودجه ساخت خوابگاه متاهلی در دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت از ارسال نامه توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه در زمینه تامین بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی در این دانشگاه خبر داد.

منصور انبیا گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه کمبود خوابگاه متاهلی مشکلی است که تقریبا در تمامی دانشگاه‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: حجت الاسلام ابراهیم رئیسی خرداد ماه ۱۴۰۱ برای حضور در مراسمی به دانشگاه علم و صنعت آمده بود، بنده موضوع نداشتن خوابگاه متاهلی در این دانشگاه‌ را با وی مطرح کردم. رئیس جمهور نیز برای حل این موضوع قول همکاری دادند.

۷۰ هزار دانشجوی متاهل نیاز به خوابگاه دارند

وی ادامه داد: شایسته نیست دانشگاه علم و صنعت که به عنوان فیضیه دانشگاه‌های ایران نام گذاری شده است؛ خوابگاه متاهلی نداشته باشد. رئیس جمهور نیز برای حل این موضوع  قول همکاری و مساعدت داد و ماموریتی در راستای فراهم کردن زیر ساخت‌های ساخت خوابگاه متاهلی به دانشگاه ما واگذار شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره تامین بودجه ساخت خوابگاه متاهلی در این دانشگاه عنوان کرد: رئیس جمهور در نامه‌ای دستور تامین این بودجه را به سازمان برنامه و بودجه کشور داد. همچنین به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز دستور پیگیری برای تامین بودجه و فراهم کردن زیرساخت‌ها داده شد.

وی بیان کرد: من شرمنده هستم که بگویم در دانشگاه علم و صنعت ایران حتی برای یک زوج هم خوابگاه متاهلی ندارد. می‌پذیرم که این یک نقض بسیار بزرگ است و زیبنده دانشگاهی مثل دانشگاه علم و صنعت نیست. بنابراین بنده تا زمانی که در سمت ریاست این دانشگاه باشم، تمام تلاش خود را خواهم کرد تا ساخت خوابگاه متاهلی را پیگیری کنم.

انبیا با تصریح بر اینکه ما برای حل مشکل کمبود خوابگاه و ساخت خوابگاه متاهلی، همزمان راهکارهای مختلفی را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: ما علاوه بر نهاد ریاست جمهوری، با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مذاکراتی انجام داده‌ایم. همچنین تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت راه و شهرسازی را  امضا کرده‌ایم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1182693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =