حجت‌الاسلام عالی: با هر شکل و وضعیتی نمی‌توان وارد مکان‌های مقدس شد + فیلم

حجت‌الاسلام عالی گفت: در هیأت‌ها که مجالس مقدسی هستند، باید شئون را حفظ کرد. رعایت حجاب در همه جا وظیفه است. بیرون و درون ندارد، اما به خصوص در مجالس مقدس باید بیشتر رعایت کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مسعود عالی، سخنران مذهبی که این روزها در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت رایة العباس(ع) سخنرانی می‌کند، درخصوص حضور زنان بی‌حجاب در مجالس عزاداری اظهار کرد: بحثی این روزها پیش آمده است، درباره اینکه در جلسات و هیأت‌ها، بعضی از کسانی که حجاب ندارند، وارد می‌شوند. وظیفه ما این است که به عنوان مهمان سیدالشهدا(ع) مانع نشویم و جلوی آن‌ها را نگیریم. آن‌ها مهمان سیدالشهدا هستند اما شأن مجلس هم باید حفظ شود.

امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است / امر به معروف نباید منجر به اسلام‌گریزی شود

وی افزود: اگر فرد بی‌حجابی به فرض بخواهد وارد حرم امام رضا(ع) باید آداب را رعایت کند و شأن آن را حفظ کند. همین‌طوری نمی‌توان وارد آن شد.

عالی گفت: در قرآن داریم زمانی که حضرت موسی(ع) بنا دارد آن سرزمین مقدس شود خداوند می‌فرماید: « فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ، کفشت را دربیاور» این‌جا سرزمین مقدس است و همین‌طوری نمی‌توان وارد آن شد.

رعایت حجاب که در همه جا وظیفه است

این سخنرانی مذهبی تصریح کرد: در مجالس سیدالشهدا، براساس روایات، ملائکه حضور دارند. امام صادق(ع) در خانه‌اش روضه داشت. ابوهارون مکفوف وقتی روضه خواند، همه گریه کردند. بعد امام فرمود که تعداد ملائکه‌ای که حضور داشتند، بیشتر از آدم‌ها بود. ازدحام ملائکه در مجلس اهل بیت(ع) به خصوص روضه سیدالشهدا(ع) بسیار است. «فَوْجٌ یَنْزِلُ وَ فَوْجٌ یَصْعَدُ؛ دست دسته بالا و پایین می‌روند».

وی گفت: در چنین مجالس مقدسی باید شئون را حفظ کرد. رعایت حجاب در همه جا وظیفه است. بیرون و درون ندارد و وظیفه شرعی است، اما به خصوص در مجالس مقدس باید بیشتر رعایت کرد. بنابراین منافاتی ندارد که اگر فرد بی‌حجاب خواست حاضر شود، به او خوش‌آمد بگوییم اما محترمانه هم تذکر دهید که شأن مجلس سیدالشهدا حفظ شود.

فیلم این سخنان را ببینید:

انتهای پیام/

کد خبر: 1191480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =