نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت با احزاب و اقشار برگزار شد

چهاردهمین نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت با احزاب، گروه‌ها، نمایندگان تشکل‌های دانشگاهی، رزمندگان و هیآت، اصناف و اقشار برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، چهاردهمین نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت با احزاب، گروه‌ها، نمایندگان تشکلهای دانشگاهی، رزمندگان و هیآت، اصناف واقشار روز پنجشنبه (۲۷ آذرماه) برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز  و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور، معاون امور تشکیلات و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گزارشی از تحولات جاری و سیر اقدامات انجام شده در مسیر دستیابی به وحدت و انسجام در جریان ارزشی و انقلابی ارایه دادند و بر ایجاد ساختاری متقن و قابل اتکا برای تجمیع همه اضلاع و نیروهای درون نظام و وفادار به گفتمان ارزشی و انقلابی تاکید کردند.

در ادامه این نشست مباحث زیر مورد بحث و بررسی اعضای حاضر و نمایندگان احزاب و تشکلهای سیاسی قرار گرفت و در قالب ۵ بند به تأیید آنان در این گردهمایی رسید:

۱- با بزرگداشت نام و یاد شهید حضرت آیت الله دکتر مفتح از وحدت حوزه ودانشگاه تجلیل شد و یاد آوری گردید که روز ۲۷ آذر نماد تعامل  تکاملی علم ودین است و امروز جمهوری اسلامی با هوشمندی پیوند عمیق این دو رکن تمدن بشری را به بهترین شکل  برای سعادتمندی بشر به پیش می برد لذا بایسته است این خط سیر با قوت امتداد یابد.

۲- این ایام مصادف با سالگرد شهادت اسوه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. حاضران با نثار درود به روان پاک این سردار قهرمان و شهید بزرگوار ابومهدی المهندس یادآوری کردند راهبرد موفق جمهوری اسلامی ایران مقاومت همه جانبه در برابر جریان سلطه وطاغوتیان است و آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از مقاومت وانتقام خون پاک این عزیزان اعلام داشتند.

۳- راهبرد جبهه استکبار تضعیف همه جانبه محور مقاومت وکانون الهام بخش آن یعنی جمهوری اسلامی است که نیت شوم آنها اجرای نقشه های ضد امنیتی ونظامی، تخریب روانی، آسیب فرهنگی وبخصوص جنگ اقتصادی وتوقف در توسعه علم وفناوری است. بدون تردید آمریکای اوباما، ترامپ وبایدن و اروپای با آمریکا و بدون امریکا تفاوت ماهوی نخواهند داشت لذا حاضران در نشست و بخصوص جوانان بر خنثی سازی تحریم ها و نقشه های ویرانگر دشمنان قسم خورده ملت ایران تأکید کرده و اراده خود را بر استحکام بنیه های علمی، اقتصادی و تولیدی در همه عرصه ها ابراز داشتند.

۴- نظر به اینکه اقتدار کشور در گروی اتحاد ملی و تعامل و همگرایی همه قوا و نیروهای تأثیر گذار است، حاضران از همگان بخصوص قوای سه گانه درخواست نمودند که از هر گونه اختلاف افکنی به خصوص با سخنان و رفتار تفرقه انگیز به شدت پرهیز نمایند و سران قوا با گفتگو  و تدابیر شایسته و تعامل سازنده به حل مشکلات بپردازند.

۵- همان گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی رهنمود ها و راهبردها را بخوبی تبیین و ترسیم نمودند و بر همگرائی و وحدت، تلاش بیشتر، هوشمندی و شناخت دقیق ترفندهای دشمنان، خنثی سازی و رفع تحریمها، ایستادگی و استواری و پرهیز از اختلاف، تاکید فرمودند، شرکت کنندگان در این نشست، رمز موفقیت و دسترسی به اهداف فوق را در مشارکت فعال، برنامه ریزی صحیح، حرکت بی وقفه، اخلاص و فداکاری و بخصوص وحدت کلمه ملت بزرگ ایران و بویژه دلسوزان، نخبگان وفرهیختگان عنوان نمودند و بر ضرورت تقویت وحدت فکری، قولی وعملی برای عبور از این مرحله سرنوشت ساز تاکید کرده و متفقاً بر ایجاد شورای فراگیر وحدت تأکید نمودند.

در پایان این نشست همه حاضران اعم از دبیران کل احزاب، تشکلهای سیاسی، مذهبی و دانشجویی وصنفی ونمایندگان بانوان واقشار خواستار تداوم این جلسات شدند و از اقدامات وحدت آفرین جامعه روحانیت مبارز حمایت نمودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =